21 nepravdivé) získalo 38 % žáků. Obtížnost otázky byla pravděpodobně podmíněna tím, že žáci museli správně ohodnotit všechny tři výroky a že na počátku neměli žádné informace o fungování přístroje a všechna pravidla si museli odvodit sami na základě interakce s ním. V této otázce nebylo možné získat částečný počet bodů za částečně správnou odpověď. Obrázek 5 MP3 přehrávač – otázka 2 Druhá otázka se zaměřuje na postup plánování a provádění. Žáci mají za úkol naplánovat, jak dosáhnout stanoveného cíle, a potom svůj plán provést. Důležitou charakteristikou této otázky je, že k bodovému hodnocení přispívají rovněž informace o průběhu řešení (v tomto případě o počtu kroků, které žáci udělají, než dosáhnou cílového stavu) zaznamenávané počítačovým systémem pro zadávání testu. Úkol je třeba vyřešit na co nejmenší počet kliknutí a není k dispozici tlačítko „OBNOVIT“, které by mohlo přístroj uvést do původního nastavení. Pokud počet provedených kliknutí (13 nebo méně) prokáže efektivní strategii řešení, získá žák plný počet bodů. Pokud žák dosáhne cíle, ale méně efektivním způsobem (na více než 13 kliknutí), získá částečný počet bodů. Požadavek na použití co nejefektivnějšího postupu řešení nepochybně přispěl k nadprůměrné obtížnosti otázky, vyřešit úkol bez tohoto omezení však bylo poměrně jednoduché. Plný počet bodů získalo 39 % žáků a částečný počet bodů 33 % žáků. Obrázek 6 MP3 přehrávač – otázka 3 Třetí otázka se zaměřuje na postup znázorňování a formulování. Pro její správné zodpovězení si žáci musí v mysli vytvořit mentální reprezentaci toho, jak celý systém funguje, aby mohli určit, která z nabízených možností znázorňuje možný stav přístroje. V této otázce mají žáci opět k dispozici tlačítko „OBNOVIT“, které umožňuje vrátit přístroj do původního stavu, takže s ním mohou manipulovat podle potřeby a bez jakéhokoli omezení. Tato otázka neumožňovala získání částečného počtu bodů a její obtížnost byla srovnatelná s obtížností první otázky. Správnou odpověď (B) zvolilo v pilotáži 39 % žáků. Obrázek 7 MP3 přehrávač – otázka 4 Poslední otázka se týká sledování a posuzování a žáci se v ní mají zamyslet nad tím, jak by se dalo fungování přístroje navrhnout jinak. Tato otázka je jednou z mála otázek s tvorbou odpovědí, které musely být hodnoceny vyškolenými hodnotiteli. Plný počet bodů získají odpovědi, které vysvětlí, jak by