Mezinárodní šetření PISA 2012 Finanční gramotnost patnáctiletých žáků 20/27 V oblasti finanční gramotnosti se před rokem 2013 vzdělávali nejen žáci, ale i jejich učitelé. Z grafu 3. 7, který byl opět sestaven na základě odpovědí ředitelů testovaných škol, je patrné, že v České republice navštěvuje školy, kde alespoň někteří učitelé absolvovali další vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti, přibližně 73 % patnáctiletých žáků. To je hned po Belgii nejvíce ze všech zúčastněných zemí a může to, stejně jako předchozí údaje o délce výuky finanční gramotnosti žáků, přispět k vysvětlení nadprůměrných výsledků českých žáků v této oblasti. Graf 3.7 Podíl žáků ve školách, kde alespoň někteří učitele absolvovali další vzdělávání ve finanční gramotnosti 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %Španělsko Polsko Ruská federace Izrael Chorvatsko Kolumbie Šanghaj (Čína)Estonsko Průměr OECD Austrálie Slovensko Nový Zéland USA Lotyšsko Slovinsko Česká republika Belgie Šetření PISA 2012 nám poskytuje informace o úrovni finanční gramotnosti patnáctiletých českých žáků před zavedením povinného finančního vzdělávání v rámci základního vzdělání v České republice.