Mezinárodní šetření PISA 2012 Finanční gramotnost patnáctiletých žáků 13/27 „očekávaným“ výsledkem, je 66 %. Také v dalších zemích – Austrálii (rozdíl 18 bodů), Ruské federaci (14 bodů), Novém Zélandu (12 bodů), Belgii (9 bodů) a Estonsku (5 bodů) dosahují žáci lepších výsledků ve finanční gramotnosti než žáci z jiných zemí, kteří mají srovnatelnou úroveň v matematické a čtenářské gramotnosti. Podotkněme, že kromě Ruské federace ve všech uvedených zemích, kde je finanční gramotnost vyšší než se očekávalo vzhledem k výsledkům v matematické a čtenářské gramotnosti, je finanční gramotnost vyučována. V tomto ohledu si nejhůře vedou Francouzi – jejich skóre je o 24 bodů nižší než lze očekávat vzhledem k jejich výsledkům v matematice a ve čtení. Graf 2.5 Relativní výsledek ve finanční gramotnosti vzhledem k výsledku v matematické a čtenářské gramotnosti -25 -20 -15 -10 -5 0 5 10 15 20 25 Výsledek žáků ve finančnígramotnosti je nižší než výsledek žáků se srovnatelným výsledkem v matematické a čtenářské gramotnosti Výsledek žáků ve finančnígramotnosti je vyšší než výsledek žáků se srovnatelným výsledkem v matematické a čtenářské gramotnosti Bodový rozdíljestatisticky významný Bodový rozdíl není statisticky významný