Mezinárodní šetření PISA 2012 Finanční gramotnost patnáctiletých žáků 10/27 Graf 2.3 Rozdíly ve výsledcích chlapců a dívek V grafu 2.3 jsou znázorněné rozdíly ve výsledcích mezi chlapci a dívkami. Šedě jsou zobrazeny rozdíly, ve kterých se projevuje také vliv výsledků v dalších dvou sledovaných oblastech – matematice a čtení. Ve všech zemích s výjimkou Itálie dosáhli chlapci i dívky statisticky srovnatelného výsledku. Ve stejném grafu jsou dále uvedeny rozdíly ve výsledcích chlapců a dívek po odečtení vlivu znalostí a dovedností, které se stejně jako ve finanční gramotnosti uplatňují zároveň i v matematice a čtení. Z grafu plyne, že pokud vezmeme v úvahu také výsledky z těchto dvou oblastí, ve dvou třetinách zemí můžeme pozorovat, že v testu finanční gramotnosti chlapci dosahují lepšího výsledku než dívky, i když nepatrně. Finanční gramotnost chlapců dosahujících srovnatelné úrovně v matematice a čtení jako dívky je tak vyšší oproti -15 -10 -5 0 5 10 15 20 Itálie Šanghaj (Čína)Lotyšsko Polsko Slovensko Slovinsko Belgie Estonsko Chorvatsko USA Průměr OECD Austrálie Ruská federace Izrael Nový Zéland Česká republika Francie Španělsko Kolumbie Bodový rozdíl před odečtenímvýsledků v matematické a čtenářské gramotnostijestatisticky významný nenístatisticky významný Bodový rozdíl poodečtení výsledků v matematické a čtenářské gramotnostije statisticky významný není statisticky významný Chlapci mají lepší výsledek Dívky mají lepší výsledek