96 elektronických textů, bude v rámci zemí zvážena možnost vytvoření dílčích škál dle aspektů napříč těmito médii. Může se však ukázat, že výkony ve čtení tištěných a elektronických textů nekorelují dostatečně významně na to, aby bylo možné tvorbu celkové škály a dílčích škál podpořit. I takový výsledek bude pro účastnící se země velmi zajímavý a poskytne podnět k dalšímu zkoumání toho, jaké složky čtení obsažené v těchto dvou médiích se zakládají na rozdílných vědomostech a znalostech. Také může poukázat na různé úrovně dovedností mezi dílčími skupinami (např. chlapci a dívkami). Tabulka 1.14 představuje složky obsažené v hodnocení čtení tištěných a elektronických textů, které je možné různými způsoby kombinovat a utvářet tak škály a dílčí škály. Tabulka 1.14 Prezentace výsledků získaných pomocí výzkumných nástrojů pro čtení tištěných i elektronických textů Aspekt Čtení tištěných textů Čtení elektronických textů Vyhledávání a získávání 1 6 Propojování a interpretace 2 7 Posuzování a vyhodnocování 3 8 Složený aspekt 9 Políčka očíslovaná 1 až 3 zobrazují ty samé soubory položek, jako ty, které jsou očíslované 1 až 3 v tabulce 1.13. Políčka 6 až 8 představují soubor úloh zaměřených na čtení elektronických textů, které je možné vždy zařadit dle jediného aspektu: Vyhledávání a získávání, propojování a interpretace, nebo posuzování a vyhodnocování. Pole s číslem 9 představuje složené úlohy na čtení elektronických textů: ty, ve kterých jsou všechny tři aspekty neoddělitelné. Stejně jako tomu je u celkové škály pro úlohy zaměřené na čtení tištěných textů a pěti jí podřízených škál, které byly zmíněny výše v textu, i pro země, které využily možnosti testovat čtení elektronických textů, bude sestrojena škála, která zohlední úlohy z polí s čísly 6 až 9. Kromě toho budou prozkoumány následující možnosti: celková škála pro čtenářské dovednosti v tištěném i elektronickém médiu (1+2+3+6+7+8+9), dílčí sloučená škála zaměřená na vyhledávání a získávání (1+6), sloučená škála zaměřená na propojování a interpretaci (2+7) a sloučená škála zaměřená na posuzování a vyhodnocování (3+8). Tvorba škály a dílčích škál napříč typy média se bude odvíjet od empiricky ověřeného předpokladu, že dovednosti ve čtení tištěných a elektronických textů a v rámci každého aspektu čtení v obou těchto médiích spolu vzájemně významně korelují. Samostatné dílčí škály pro čtení elektronických textů, tj. nezávislé na čtení tištěných textů, sestrojeny nebudou. V testovém nástroji pro čtení elektronických textů bude pro tento účel příliš málo úloh, tedy by nebylo možné podat smysluplnou zprávu o výsledcích na těchto dílčích škálách.