51 Beatrice – „Výzkum vesmíru je metaforou pro poznávání“. Myslím, že nám neuškodí rozšířit si vlastní obzor. [Cituje z úryvku a v druhé větě přidává vlastní podpůrný argument.] Dieter: Musí uvádět nebo musí vyplývat, že Dieter je proti výzkumu vesmíru a přímo či nepřímo odkazovat na jeho argument, že výzkum vesmíru je spojen s ničením životního prostředí NEBO že lidé vesmír zničí, pokud k tomu dostanou příležitost NEBO že výzkum vesmíru nás jen povzbuzuje k tomu, abychom ještě více ničili Zemi. Přijatelné jsou odpovědi, které uvádějí, že Dieterovou prioritou je zlepšení životního prostředí na Zemi NEBO že musíme změnit sami sebe nebo náš postoj. Dieter – souhlasím s ním, protože mu záleží na životním prostředí a myslí si, že bychom měli nechat okolní vesmír být. [Užívá vlastních slov ke shrnutí hlavní části Dieterova argumentu.] Dieter: Dieter říká, že bychom měli přestat s ničením životního prostředí. Myslím, že to je nejdůležitějším problémem, kterému čelí naše planeta. [Shrnuje jedno z hlavních Dieterových stanovisek a přidává podpůrný komentář. Vyplývá porozumění Dieterovu postoji vůči vesmírnému výzkumu.] Felix: Musí uvádět nebo musí vyplývat, že Felix je pro výzkum vesmíru a přímo či nepřímo odkazovat na jeho argument, že lidé potřebují najít jinou planetu, kde by se dalo žít, A/NEBO že život na Zemi již není udržitelný. Může odkazovat na Felixův zájem o životní prostředí, ale musí přímo nebo nepřímo odlišovat jeho postoj od Dieterova. Může odkazovat na jeho zájem o dlouhodobý pohled, ale musí přímo nebo nepřímo odlišovat jeho postoj od postoje Beatrice. Felix: Souhlasím s Felixem, protože pokud nechceme čelit vyhynutí, po zničení Země nebude už kam jinam jít. [Přeformulování jednoho z Felixova hlavních argumentů.] Kate: Musí uvádět nebo musí vyplývat, že Kate je pro výzkum vesmíru a přímo či nepřímo odkazovat na její argument, že výzkum vesmíru vede ke zvyšování znalostí A/NEBO že můžeme na jiných věcech využít toho, co jsme se dozvěděli z výzkumu vesmíru. Kate: V souvislosti s výzkumem vesmíru pořád různými způsoby rozšiřujeme své znalosti. [Shrnuje hlavní argument Kate.] Nevyhovující odpověď Kód 0: Uvádí nedostatečnou nebo neurčitou odpověď nebo se zaměřuje na (bezvýznamný) detail argumentu. Ana: Neměli bychom zapomínat na lidi při tom, když se snažíme zapomenout a jít dál. [Nejde za hranice blízké parafráze.] Ana: Souhlasím s Anou, protože peníze investované do výzkumu vesmíru by měly být vynaloženy ve prospěch těch, kdo je potřebují. [Nejde za hranice blízké parafráze.] Kate: Protože uvádí nejlepší argumenty. [Neurčité] Felix: Felix říká, že život na Zemi nelze zachránit, takže musíme najít jinou planetu, na které budeme moci žít. [Nejde za hranice blízké parafráze.] Felix – nejbližší. [Neurčitá odpověď.] Ana – její článek je pravdivý a to je správné. [Neuvádí žádný odkaz na hlavní myšlenky argumentu.] Felix, protože ozónová díra je vážným problémem. [Zaměřuje se na detail argumentu.] Felix – skutečně mu záleží na životním prostředí. A je to správný kluk, který si váží přírody. [Nerozlišuje Felixův postoj od Dieterova: oběma záleží na životním prostředí.] Beatrice, protože souhlasím, že výzkum vesmíru je důležitý pro naši budoucnost. [Nerozlišuje postoj Beatrice od Felixova: oba jsou pro výzkum vesmíru a oba odkazují na dlouhodobý pohled.]