40 D. Herci. MACONDO KÓDOVÁNÍ 4 ZÁMĚR OTÁZKY: Vytváření interpretace: pochopení zástupného výrazu, který by nahradil původní výraz, který byl vyjádřen nepřímo Úplná odpověď Kód 1: Postavy ve filmech. Nevyhovující odpověď Kód 0: jiné odpovědi Kód 9: nezodpovězeno OTÁZKA 5: MACONDO Souhlasíš s tím, co obyvatelé Maconda na závěr usoudili o hodnotě filmů? Vysvětli svou odpověď srovnáním svého vztahu k filmům s jejich vztahem. ................................................................................................................................ ................................................................................................................................ ................................................................................................................................ ................................................................................................................................ ................................................................................................................................ ................................................................................................................................ Macondo KÓDOVÁNÍ 5 ZÁMĚR OTÁZKY: Přemýšlení o obsahu textu: porovnání postojů postav s vlastními znalostmi a zkušenostmi Úplná odpověď Kód 1: Odkazuje na postoje k „realismu“ a/nebo emocionální vcítění se do filmů. Odpověď musí souviset s myšlenkou, že lidé z Maconda hledají ve filmech realitu. Srovnání mezi Macondem a osobní zkušeností/postojem je přímo uvedené nebo je snadno odvoditelné. Jednoho dne zjistíte, že filmy nejsou skutečné, že je můžete brát jenom jako únik. Není tedy třeba se tolik vciťovat do životů postav. Ano, souhlasím, na světě je dost utrpení i bez přikrašlování. Ne, lidé chápou, že když jdou do kina, tak to, co se odehrává na plátně, není skutečné. Na rozdíl od lidí v Macondu, v průběhu filmu si mohu oči vyplakat, ale zapomenu na něj, když opouštím kino.