32 Národní zpráva pirls 2011 Obr. 30 Počet hodin, které rodiče v ČR týdně věnují čt ení 46 %25 %17 %12 %Podíl žáku, jejichž rodice ctou uvedenou dobu, a jejich prumerné výsledky 562 bodu 555 bodu 544 bodu Méne než 1 h týdne 519 bodu 1–5 h týdne 6–10 h týdne Více než 10 h 0 %10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 Obr. 29 Podíl žáků v ČR, kteří si vybírají knihy podle různých krit éri í Podle ceho si vybíráš knihy, které cteš?59 %5 %9 %26 %Výběr knih ke čtení Na obr. 29 je znázorněno podle čeho si žáci vybí-rají knihy, které čtou. Žáci, kteří si vybírají knihy „náhodně“ nebo čtou knihu oblíbeného autora, dosahují lepšího výsledku než ti, kterým knížky vybírají rodiče nebo ti, kteří čtou to, co jejich spo-lužáci.Čt enářsk é aktivit y rodičůRodičům byla položena otázka, kolik hodin týd-ně si doma pro sebe obvykle čtou knihy, časopisy, noviny nebo pracovní materiály (v tištěné nebo elektronické podobě). S narůstajícím počtem hodin čtení rodičů roste i výsledek žáků (viz obr. 30). K nížky si vybírám náhodně (co vidím v knihovně, v obchodě apod.) Čtu knížky oblíbeného autora Podle toho, co čtou spolužáci K nížky mi vybírají rodiče