25 5 čt ení ve škole Obr. 18 Podíl žáků, jejic hž učit elé využívají uvedené akti vit y denněObr. 19 Podíl žáků, jejic hž učit elé dávají žákům čas na to, aby si denně četli knihy podle vlast ního výběru Mezinárodní průměr 2011 % ČR 2001 % ČR 2011 %Žák čte nahlas 70 Žák čte nahlas 77 Žák čte nahlas 80 Čtení potichu 65 Čtení potichu 43 Čtení potichu 47 Učitel čte nahlas 62 Učitel čte nahlas 34 Techniky čtení 22 Vlastní výběr 32 Techniky čtení 16 Učitel čte nahlas 21 Dekódování 32 Vlastní výběr 12 Dekódování 10 Techniky čtení 22 Dekódování*3 Vlastní výběr 7 * Mimořádně nízké zastoupení dekódování v ČR je dílem dáno charakterem jazyka.0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 USA Nový Zéland Kanada Austrálie Nizozemsko Švédsko Anglie Severní Irsko Irsko Norsko Izrael Dánsko Malta Francie Belgie (fr.)Finsko Rakousko Španelsko Rusko Portugalsko Madarsko Rumunsko Slovinsko Slovensko Itálie Nemecko Litva CR Bulharsko Polsko % Více než polovina žáků Více než 30 % žáků