23 4 r ozdíly mezi dívkami a chlapci Obr. 15 Průměrné výsl edky dívek a chlapc ů v ČR a v mezi národním sr ovnání Celková škála Literární*Informační*Vyhledávání*Interpretace*Dívky ČR 549 550 547 552 547 Chlapci ČR 542 539 543 544 541 Dívky – mezinárodní průměr 520 522 519 521 519 Chlapci – mezinárodní průměr 504 502 507 505 502 Rozdíl mezi dívkami a chlapci v ČR byl statisticky významný v mezinárodním srovnání byl statisticky významný * L iterární: škála čtení pro získávání literární zkušenosti; Informační: škála čtení pro získávání a používání informací; Vyhledávání: škála vyhledávání informací a vyvozování přímých závěrů; I nterpretace: škála interpretace a posuzování textu zMĚNY VE VÝSLED CÍCH České dívky i chlapci se od roku 2001 zlepšili na všech dílčích škálách, chlapci se na všech škálách zlepšili o něco více než dívky. N ejmenší zlepšení lze pozorovat u dívek na škále vyhledávání informací a vyvozování přímých závěrů, naopak největší zlepšení u chlapců na škále interpretace a posuzování textu (viz obr. 16).Obr. 16 Změny ve výsl edcích českých dívek a chlapc ů na celkové škále a na dílčích škálách od roku 2001 0 2 4 6 8 10 12 14 Celková škála Literární *Informacní *Vyhledávání *Interpretace*Zmena výsledku Dívky Chlapci