20 Národní zpráva pirls 2011 Rozdíl na dílčí škále vyhledávání informací a vyvozování přímých závěrů byl statisticky významný nebyl statisticky významný Rozdíl na dílčí škále interpretace a posuzování textu byl statisticky významný nebyl statisticky významný Obr. 13 Porovnání výsl edků na dílčích škálách podle post upů porozumění s výsl edky na celkové škále výsledek na dílcí škále byl nižší než na celkové škále výsledek na dílcí škále byl vyšší než na celkové škále –10 0 10 USA Kanada Severní Irsko Anglie Nový Zéland Itálie Madarsko Rusko Irsko Izrael Austrálie Portugalsko Slovensko Rumunsko Bulharsko Finsko Dánsko Švédsko Slovinsko Litva Polsko CR Malta Nizozemsko Španelsko Nemecko Norsko Belgie (fr.)Rakousko Francie Rozdíl K tomu, aby bylo možné porovnat výsledky mezi jednotlivými škálami, bylo opět použito porovnání vůči celkové škále.Česká republika dosáhla statisticky významně lepšího výsledku ve srovnání s celkovou škálou (545 bodů) na škále vyhledávání informací a vyvozování přímých závěrů (548 bodů). V porov-nání celkové škály se škálou interpretace a posuzování textu (544 body) nebyl rozdíl statisticky významný.Mezi země, které dosáhly statisticky význam-ně lepšího výsledku na škále interpretace a posuzování textu ve srovnání s celkovou škálou, patří především anglicky mluvící země: USA (6 bodů), Kanada (5 bodů), S everní I rsko, Anglie a N ový Zé-land (4 body); I tálie a Maďarsko (3 body) a Rusko (2 body). N aopak na škále vyhledávání informací a vyvozování přímých závěrů dosáhly statisticky významně lepšího výsledku Rakousko (10 bodů), Francie (8 bodů), N ěmecko (7 bodů), Belgie (fr.) (6 bodů), N orsko (4 body) a dále pak s rozdílem dvou až tří bodů to byly Španělsko, N izozemsko, Česká republika (3 body) a Dánsko (viz obr. 13).Vývoj výsl edků na dílčích škálách Všechny země, které se statisticky významně zlepšily na celkové škále, se také zlepšily na škále čtení pro získávání a používání informací a na škále interpretace a posuzování textu. Všechny země, které se statisticky významně zhoršily na celkové škále, se zhoršily i na všech čtyřech dílčích škálách (viz obr. 14).