15 2 výsl edky podle úr ovní Obr. 9 Výsl edky úl ohy z velmi vysoké úr ovněZeměÚspěšnost %Finsko 48 Rusko 47 Anglie 46 Švédsko 44 Severní Irsko 44 Dánsko 44 USA 44 Irsko 44 Portugalsko 42 Kanada 42 Nizozemsko 42 Maďarsko 41 Nový Zéland 40 Itálie 40 Austrálie 40 ČR 39 Německo 38 Bulharsko 37 Izrael 36 o Slovinsko 33 o Litva 32 o Mezinárodní průměr 32 Rakousko 31 o Francie 31 o Slovensko 30 o Belgie (fr.)29 o Rumunsko 27 Polsko 26 Španělsko 26 Norsko 23 Malta 22 Dole uvádíme příklad úlohy, kterou žáci, kteří se nacházejí na nejvyšší úrovni, zodpověděli správně. Žák doplňoval tabulku, do které musel na základě textu porovnat a doplnit názory vědců z dřívějška (Gideon Mantell) a ze současnosti. Úloha byla po-měrně obtížná. K textu bylo vytvořeno celkem 14 otázek, tato otázka byla předposlední z nich. Pro mnohé žáky byl formát tabulky, do které vpisova-li své odpovědi, poněkud nezvyklý. Za každé po-rovnání mohl žák získat jeden bod. K tomu, aby byla odpověď vyhodnocena jako úplná, musel pro-vést správně všechna tři porovnání. Mezinárodní úspěšnost správných odpovědí činila 32 % (viz obr. 9), v některých zemích správně odpověděla více než polovina žáků – šlo o asijské země: Hongkong (62 %), S ingapur (57 %), Tchaj-wan (53 %).Účel čtení: čtení pro získávání a používání informací.Postup porozumění: interpretace.Popis: porovnat tři protiklady na základě textu a obrázků.13. Pozdější objevy ukázaly, že se Gideon Mantell mýlil v tom, jak iguanodon vypadal. Doplň prázdná místa v tabulce.Jak vypadal iguanodon podle Gideona Mantella.Jak vypadal iguanodon podle dnešních vědců.Iguanodon se pohyboval po čtyřech.Iguanadon chodil po 2 nohách.Iguanadon měl roh na nose.Iguanodon měl na palci bodec.Iguanodon měřil 30 metrů.Iguanadon měřil 9 metrů.Ukázková odpověď představuje typ odpovědi, za kterou žák mohl získat tři body