11 2 výsl edky podle úr ovní Obr. 6 Podíl žáků s výborným výsl edkem (velmi vysoká úr oveň)Severní Irsko Anglie Španelsko Malta Izrael Norsko Rakousko Madarsko Rusko Švédsko Finsko Litva Polsko Itálie Slovinsko Nemecko CR Slovensko Rumunsko Bulharsko Nizozemsko Dánsko Irsko Francie Belgie Portugalsko USA Kanada Austrálie Nový Podíl žáků s výborným výsledkem Zéland je statisticky významně vyšší než v ČR není statisticky významně rozdílný od ČR je statisticky významně nižší než v ČR vymezují. Žák, který se nachází na určité úrovni, má dovednosti charakteristické pro danou úro-veň a také dovednosti všech nižších úrovní. Jsou ovšem žáci, kteří nedosahují ani nejnižší úrovně čtenářských dovedností (úrovně 4).Výsl edky v r oce 2011 Na celkové škále dosáhlo první – nejvyšší úrovně 8 % českých žáků, druhé úrovně 42 %, třetí 37 % a čtvrté 11 %. N ecelá 2 % českých žáků nedosáhla ani nejnižší – čtvrté úrovně. Česká republika se na