1.1. Staré věci v dávných časech.2. Můžeme pozorovat zvěř.Odpověď obsahuje dva vhodné příklady ze seznamu zajímavostí, viz hodnocení otázky. „Staré věci v dávných časech“ = zbytky obydlí.1 2.1. Je tam rozhledna.2. Žabí potok.V odpovědi jsou uvedeny dvě zajímavosti, které je možné vidět na celodenním výletě. Žák pracoval s mapou.1 3.1. Můžu se vydat do odlehlých pustin.2. Můžu objevovat údolí, vodopády, jeskyně.V této odpovědi je uvedeno hned několik zajímavostí ze seznamu.1 4.1. Nové věci.2. Krásu krajiny.Žák uvádí pouze jednu zajímavost ze seznamu, a to ve druhé části odpovědi. V první části odpovědi uvedl jen obecný výraz „nové věci“, patrně z nadpisu odstavce, který obsahoval řadu konkrétních zajímavostí. Kdyby uvedl konkrétní spojení z textu „nová místa“, byla by i tato část odpovědi správná a bylo by možné ji uznat jako vyhovující.0 Příklady odpovědí českých žáků – Leť, orle, leť: otázka č. 9 Příklady odpovědí českých žáků – Leť, orle, leť: otázka č. 10 Příklady odpovědí českých žáků – Leť, orle, leť: otázka č. 12 OBJEVTE KOU ZLO VÝLETŮ – správné vyhodnocení příkladů odpovědí českých žákůPříklady odpovědí českých žáků – Objevte kouzlo výletů: otázka č. 2 Příklady odpovědí českých žáků – Objevte kouzlo výletů: otázka č. 3 4.Že by neměl být na zemi, ale ve vzduchu.Žák v odpovědi pouze přeformuloval citaci. 0 5.Je králem všech ptáků, létá nejrychleji.Odpověď se vztahuje pouze ke druhé části citace: „ale nebi“. Jde tedy o částečnou odpověď. Viz příklad 2 u kódu 1 v hodnocení otázky.1 1.1. Aby orel viděl slunce.2. Aby orel poznal rozdíl mezi zemí a nebem.Žák uvádí v první části odpovědi jeden vhodný důvod, proč vzal farmářův přítel orlí mládě do hor. Odkazuje na slunce. Hodnotíme jako částečnou odpověď.1 2.1. Protože ho tam farmář našel.2. A chtěl, aby orel viděl slunce a aby se orel vydal za ním.Odpověď obsahuje dva vyhovující důvody. První část odkazuje na přirozené prostředí orla, druhá na slunce.2 3.1. Protože chtěl, aby orel pocítil teplo slunce.2. A aby zjistil, že ho vítr unáší.Žák uvádí dva důvody, proč vzal farmářův přítel orla do hor.2 4.1. Protože tam patří.2. On má létat.V první části odpovědi žák vhodně odkazuje na přirozené prostředí orla. Druhá část odpovědi je příliš nepřesná a pouze opakuje část otázky.1 1.Vzplál, život, vládne, světlo, majestátně, září Odpověď obsahuje několik slov, která popisují krásu nebe při svítání. Viz seznam slov z příběhu v hodnocení otázky.1 2.Mraky zrůžověly a pak zezlátly. Slunce osvítilo zem a ukázalo barvy země.Žák vhodně uvádí slova popisující krásu nebe při svítání.1 3.První záblesky světla a zlatý třpyt.Vyhovující odpověď, která obsahuje slova ze seznamu.1 4.Dává život světu, vládne nebesům, dává světlo novému dni.Žák neuvádí žádné slovo ani větu ze seznamu. K odpovědi využívá popisu slunce – jak ho popisoval farmářův přítel orlovi, když chtěl, aby vzlétl.0 1.Chytrý. Poznal, že je to orel.Odpověď obsahuje přijatelný povahový rys farmářova přítele, který je doložený vhodným příkladem z textu.2 2.Farmářův přítel byl hodný. Nechal orla být orlem.Odpověď obsahuje povahový rys farmářova přítele a přijatelný příklad toho, co udělal.2 3.Byl chytrý a chtěl orla naučit létat.Žák v odpovědi uvádí vyhovující povahový rys farmářova přítele, ale dokládá ho příkladem, který s touto vlastností nesouvisí. Lze uznat pouze jako částečnou odpověď.1 4.Udržuje vše tak, jak má být. Orel nepatří zemi ale nebi.Nepřesná odpověď, která neobsahuje vhodný povahový rys farmářova přítele ani příklad toho, co udělal.0 5.Naučil orla létat.Žák poukazuje na to, co farmářův přítel udělal, ale neuvádí jeho povahový rys. Lze uznat pouze jako částečnou odpověď. 1 1.1. Dávat pozor kudy jdeme.2. Dostatek pití.V odpovědích není uvedeno ani jedno vhodné doporučení k výletu ve skupině. Obsahuje pouze obecná doporučení z letáku.0 2.1. Držet se tempa toho nejpomalejšího.2. Nesmíme se honit, aby nám stačily síly.Žák v první části odpovědi správně odkazuje na doporučení týkající se schopností členů skupiny. Druhá část odpovědi neobsahuje specifické doporučení k výletu ve skupině. Odpověď můžeme uznat pouze jako částečnou.1 3.1. Jít svým tempem ne moc rychle.2. Vzít si věci co potřebujeme: svačinu, pití, lékárničku, mapu, kompas, píšťalku.Odpověď obsahuje doporučení, která se nevztahují výhradně k výletu ve skupině. Jedná se o obecná doporučení z letáku.0 4.1. Přihlédnout k přání všech.2. Vybrat si zajímavý cíl, aby vás výlet bavil.V první části odpovědi žák uvádí jedno vhodné doporučení týkající se zájmu všech členů skupiny. Druhá část odpovědi obsahuje obecné doporučení, které opět souvisí se zájmem a navíc neodkazuje na výlet ve skupině.1 116 kl íč