OBJEVTE KOU ZLO VÝLETŮ – hodnocení 75 Přehled odpovědí českých žáků (%)otázka č. 11 2 1 0 9 četnost odpovědí 57,1 13,9 17,8 10,5 Úspěšnost celkem 2 dívky chlapci celkem 1 Česká republika 57,1 60,7 53,4 13,9 mezinárodní průměr 40,5 42,7 38,5 18,8 Objevte kouzlo výletů: otázka č. 11 Postup porozumění: posuzování textu Jaké dvě věci se dozvíš z vysvětlivek u mapy? 1. ...........................................................................................................................................................................................2. ...........................................................................................................................................................................................Co otázka testuje?Zjišťuje, zda žák:1. doslovně rozumí tomu, co jsou vysvětlivky u mapy;2. pročte vysvětlivky a správně zformuluje, jaké dvě věci se z nich dozvídá.Popis: V této otázce žák posuzuje obsah vysvětlivek a na základě vlastního uvážení vybírá dvě věci, které se z vysvětlivek může dozvědět. Může uvádět obecné informace ze záhlaví tabulky, např. název trasy, značení apod., nebo konkrétní informace z vysvětlivek. Pokud žáci v odpovědích využívají mapu, nelze odpověď uznat jako vyhovující. V této otázce mají pracovat pouze s vysvětlivkami. Otázka byla pro některé žáky obtížná. Poměrně velké množství žáků, v České republice i v mezinárodním průměru přibližně 10 %, se vůbec nepokusilo na otázku odpovědět. V některých zemích bylo procento žáků, kteří vůbec neodpověděli, ještě vyšší. V Rakousku 20 %, v Bulharsku, ve Francii a v Polsku 15 %. Naopak v USA a v Singapuru neodpověděla pouze necelá 2 % žáků. V některých zemích dívky odpovídaly mnohem lépe než chlapci (např. v Rusku odpovědělo vyhovujícím způsobem 70,4 % dívek a pouze 58,3 % chlapců). Nejvyšší úspěšnost mělo Dánsko (70,1 %).Objevte kouzlo výletů: hodnocení otázky č. 11 2 – Úplná odpověďŽák uvádí jakékoli dvě informace, konkrétní nebo obecné, které se dozvěděl z vysvětlivek u mapy, viz seznam.1 – Částečná odpověďŽák uvádí jednu informaci, buď konkrétní, nebo obecnou, kterou se dozvěděl z vysvětlivek u mapy, viz seznam.0 – Nevyhovující odpověďŽák neuvádí ani jednu správnou nebo relevantní informaci z vysvětlivek u mapy, ani konkrétní ani obecnou.Příklady: - Jak používat mapu. - Kde jsou začátky tras.