OBJEVTE KOU ZLO VÝLETŮ – hodnocení 71 Přehled odpovědí českých žáků (%)otázka č. 5 A B C D četnost odpovědí 91,2 4,6 1,7 2,1 Úspěšnost celkem dívky chlapci Česká republika 91,2 92,1 90,4 mezinárodní průměr 83,9 86,1 81,8 Přehled odpovědí českých žáků (%)otázka č. 6 A B C D četnost odpovědí 0,4 77,1 2,9 18,9 Úspěšnost celkem dívky chlapci Česká republika 77,1 78,2 76,0 mezinárodní průměr 73,6 76,1 71,1 Popis: Aby žák nalezl informaci a vybral správnou odpověď z nabídky možností, musí věnovat textu dostatek po-zornosti. Musí rozpoznat, který oddíl textu s požadovanou informací souvisí. Je důležité, aby v textu nalezl přesnou informaci týkající se počasí a oblečení, neboť některé informace v jiné části textu mohou vést k výběru nesprávné odpovědi. Slovo „oblečení“ bylo v části „Jak si naplánovat výlet“ přímo uvedeno. Přesto více než čtvrtina českých žáků vybrala chybnou odpověď C: „Seznam věcí na výlet.“ Tito žáci patrně nečetli pozorně a pracovali s jinou částí letáku, ve které byla zmíněna informace o náhradních ponožkách. Z evropských zemí měli nejlepší výsledky žáci Německa (71,4 %). Objevte kouzlo výletů: otázka č. 5 Postup porozumění: vyhledávání informací Proč si máš vzít na výlet náhradní ponožky? A Aby nohy byly pořád v suchu. B Mohlo by se ochladit.C Kdyby se ti udělal puchýř. D Pro kamaráda.Co otázka testuje?Zjišťuje, zda žák:najde v textu explicitně uvedenou informaci. Popis: Tato otázka není obtížná. V zadání je naznačeno, se kterou částí textu souvisí, a žák následně pouze vyhledává informaci, která se nachází v textu.Nejvyšší úspěšnost z evropských zemí mělo Finsko (96,1 %) a Nizozemsko (95,3 %).Objevte kouzlo výletů: otázka č. 6 Postup porozumění: vyhledávání informací Co máš udělat, když se ti na výletě něco stane?A Dát si pořádnou svačinu. B Třikrát zapískat na píšťalku.C Natřít se repelentem proti hmyzu. D Co nejhlasitěji křičet o pomoc.