OBJEVTE KOU ZLO VÝLETŮ – hodnocení 67 Přehled odpovědí českých žáků (%)otázka č. 1 A B C D četnost odpovědí 1,4 19,7 71,1 6,2 Úspěšnost celkem dívky chlapci Česká republika 71,1 72,9 69,3 mezinárodní průměr 76,0 78,0 74,0 Přehled odpovědí českých žáků (%)otázka č. 2 1 0 9 četnost odpovědí 72,4 23,9 3,7 Úspěšnost celkem dívky chlapci Česká republika 72,4 75,7 69,0 mezinárodní průměr 63,0 66,1 60,0 Hodnocení úlohy Objevte kouzlo výletůÚčel čtení: získávání a používání informací Objevte kouzlo výletů: otázka č. 1 Postup porozumění: vyvozování závěrůJaká je hlavní informace, kterou ti leták přináší o pěších výletech?A Jsou drahé a nebezpečné. B Jsou nejlepším způsobem, jak pozorovat zvířata. C Jsou zábavné a zdraví prospěšné. D Jsou jen pro zkušené turisty.Co otázka testuje?Zjišťuje, zda žák:1. přečte celý text letáku; 2. je schopen si ujasnit, které informace jsou důležité a které podružné;3. vybere z nabídky odpovědí hlavní myšlenku.Popis: V této otázce musí žák pracovat s textem letáku. Z dostupných informací musí vyvodit správnou odpověď s ohledem na předloženou nabídku odpovědí. Žáci České republiky se umístili podobně jako žáci Norska (70,9 %) pod úrovní mezinárodního průměru.Tito žáci nepochopili, které informace z letáku jsou pro odpověď klíčové, nebo při výběru odpovědi vychá-zeli pouze z obrázků na mapě. Nejvyšší úspěšnosti v řešení této otázky dosáhli žáci Hongkongu (92 %).Objevte kouzlo výletů: otázka č. 2 Postup porozumění: vyhledávání informací Napiš dvě zajímavosti z letáku, které můžeš vidět na celodenním výletě. 1. ...........................................................................................................................................................................................2. ...........................................................................................................................................................................................Co otázka testuje?Zjišťuje, zda žák:1. najde v textu nebo na obrázcích místa, kde se píše o tom, co můžeme na výletě vidět;2. vybere dvě zajímavosti a zapíše je.