24 KOLÁČ PRO NEPŘÍTELE – OTÁZKy 9. Co překvapilo Toma na společně stráveném dni s Jakubem? ................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................10. Proč si u večeře začal Tom myslet, že by s tatínkem měli na koláč pro nepřítele zapomenout? A Tom se nechtěl o zákusek s Jakubem dělit. B Tom si myslel, že koláč pro nepřítele nebude fungovat. C Tom začínal mít Jakuba rád. D Tom chtěl, aby koláč pro nepřítele zůstal jeho tajemstvím.11. Jak se Tom cítil, když tatínek před Jakuba postavil kousek koláče pro nepřítele? A vylekaně B spokojeně C překvapeně D zmateně12. Co nechtěl tatínek o koláči pro nepřítele prozradit? A Že to byl obyčejný koláč. B Že chutnal odporně. C Že to bylo jeho nejoblíbenější jídlo. D Že byl koláč otrávený.13. Přečti si tuto větu ze závěru povídky: „Když jsme dojedli, Jakub mě pozval, abych si druhý den přišel hrát k nim.“ Co tato věta o chlapcích napovídá? A Že jsou stále přátelé. B Že si nechtějí hrát u Toma doma. C Že si chtěli dát ještě kousek koláče pro nepřítele. D Že by se z nich mohli stát kamarádi.14. Na základě toho, co sis přečetl/a, vysvětli, proč Tomův tatínek ve skutečnosti upekl koláč pro nepřítele. ................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................15. Jaký je Tomův tatínek? Uveď příklad toho, co tatínek v povídce udělal a co ukazuje, jaký je. ................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................16. Jaké ponaučení si můžeš odnést z tohoto příběhu? ................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................