PREZENTACE VÝSLEDKŮ 15 Výsledky hlavního šetření PIRLS 2011 Celkové výsledky PIRLS v roce 20115 V tabulce 2 jsou znázorněny výsledky jednotlivých zúčastněných zemí na celkové škále PIRLS. Škála PIRLS byla vytvořena v roce 2001 tak, aby mezinárodní průměr měl hodnotu 500 a směrodatná odchylka činila 100. Z tabulky je zřejmé, že čeští žáci se řadí se skórem 545 mezi země s nadprůměrným výsledkem. Ve srovnání s celkovými výsledky z předchozího šetření PIRLS v roce 2001 se čtenářská gramotnost českých žáků statisticky významně zlepšila. Symboly vedle bodových hodnot znázorňují, jakého výsledku dosáhly ostatní země ve srovnání s Českou republikou. Tabulka 2: Průměrný výsledek jednotlivých zemí na celkové škále PIRLS Země Průměr Země Průměr Hongkong 571 ▲ Rusko 568 ▲Finsko 568 ▲Singapur 567 ▲ Severní Irsko 558 ▲ USA 556 ▲ Dánsko 554 ▲ Chorvatsko 553 ▲ Tchaj-wan 553 ▲ Irsko 552 ■ Anglie 552 ■ Kanada 548 ■ Nizozemsko 546 ■ Česká republika 545 Švédsko 542 ■Itálie 541 ■Německo 541 ■Izrael 541 ■Portugalsko 541 ■Maďarsko 539 ■Slovensko 535 ▼Bulharsko 532 ▼Nový Zéland 531 ▼Slovinsko 530 ▼Rakousko 529 ▼Litva 528 ▼Austrálie 527 ▼Polsko 526 ▼Francie 520 ▼5 Více informací o výsledcích šetření PIRLS 2011 naleznete v publikaci KRAMPLOVÁ, I., Národní zpráva PIRLS 2011, Česká školní inspekce, Praha, 2012.Španělsko 513 ▼Norsko 507 ▼Belgie (fr.) 506 ▼Rumunsko 502 ▼Průměr škály PIRLS 500 ▼Gruzie 488 ▼Malta 477 ▼Trinidad a Tobago 471 ▼Ázerbájdžán 462 ▼Írán 457 ▼Kolumbie 448 ▼Spojené arabské emiráty 439 ▼Saudská Arábie 430 ▼Indonésie 428 ▼Katar 425 ▼Omán 391 ▼Maroko 310 ▼Průměrný výsledek země ■ je statisticky významně lepší než průměr škály PIRLS ■ není statisticky významně rozdílný od průměru škály PIRLS ■ je statisticky významně horší než průměr škály PIRLS ▲ je statisticky významně lepší než výsledek ČR ■ není statisticky významně rozdílný od výsledku ČR ▼ je statisticky významně horší než výsledek ČR