Česká školní inspekce Plán hlavních úkolů ČŠI Čj.: ČŠIG-1958/15-G2 na školní rok 2015/2016 Schváleno ministryní školství, mládeže a tělovýchovy po projednání v 27. poradě vedení MŠMT dne 14. července 2015 1/3 Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2015/2016 1. Inspekční činnost ve školách a školských zařízeních Česká školní inspekce (dále „ČŠI“) ve školách a školských zařízeních zapsaných do školského rejstříku a na pracovištích osob, kde se uskutečňuje praktické vyučování nebo odborná praxe, v rámci inspekční činnosti: a) získává a analyzuje informace o vzdělávání dětí, žáků a studentů, o činnosti škol a školských zařízení zapsaných do školského rejstříku, sleduje a hodnotí efektivnost vzdělávací soustavy, b) zjišťuje a hodnotí podmínky, průběh a výsledky vzdělávání, a to podle příslušných školních vzdělávacích programů a akreditovaných vzdělávacích programů, c) zjišťuje a hodnotí naplnění školního vzdělávacího programu a jeho soulad s právními předpisy a rámcovým vzdělávacím programem, d) vykonává kontrolu dodržování právních předpisů, které se vztahují k poskytování vzdělávání a školských služeb, e) vykonává veřejnosprávní kontrolu využívání přidělených finančních prostředků státního rozpočtu. Při hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání a školských služeb vychází Česká školní inspekce ze zásad a cílů vzdělávání stanovených Zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, přičemž základním kritériem hodnocení je zejména účinnost podpory rozvoje osobnosti dítěte, žáka a studenta a dosahování cílů vzdělávání ze strany škol a školských zařízení. Podrobnější rozpracování úkolů vztahujících se k podmínkám, průběhu a výsledkům vzdělávání a ke kontrole je vymezeno v příloze č. 1. 2. Specifické úkoly 1. Výuka soudobých dějin na 2. stupni základních škol a na středních školách. 2. Výuka matematiky na základních a středních školách. 3. Vzdělávání v globálních a rozvojových tématech. 4. Vzdělávání v tématech etické výchovy. 5. Vzdělávání v tělesné výchově, podpora rozvoje tělesné zdatnosti a pohybových dovedností. 6. Vzdělávání nadaných, talentovaných a mimořádně nadaných dětí, žáků a studentů.