Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 121/121 o poskytnutí poradenských služeb, informovaný souhlas, zpráva, doporučení, záznamy z poradenských a terapeutických aktivit. Z dokumentace je zřejmé, že ŠPZ dodržuje vyhláškou stanovené termíny pro vyšetření klienta a vydání zprávy z vyšetření a doporučení ke vzdělávání. O termínech přijatých žádostí o poskytnutí poradenské služby a termínech jejich vyřízení vede ŠPZ přehlednou dokumentaci. 4.3 ŠPZ zjišťuje, vyhodnocuje efektivitu jí poskytovaných služeb klientům, jejich rodičům a školám Popis kritéria ŠPZ má nastavené mechanismy, kterými zjišťuje efektivitu poskytovaných služeb. Hodnocení ze strany klientů, jejich škol a rodin využívá k vyhodnocování své práce a v závislosti na něm případně mění zavedené procesní postupy tak, aby byly v zájmu klientů a jejich potřeb. 4.4 Poradenští pracovníci ŠPZ uvážlivě nakládají s osobními a citlivými daty a respektují právo na osobnost klienta jeho rodiny Popis kritéria Pracovník ŠPZ je ve své práci nestranný. Ke klientovi přistupuje s respektem. Nepřipouští jakoukoliv diskriminaci klienta, například z důvodů zdravotních, národnostních, etnických či z důvodu sociálního statusu klienta. Volí při poskytování poradenských služeb takové postupy, které nepůsobí klientovi újmu v somatické, psychické ani sociální oblasti. Při své práci plně respektuje právo na ochranu osobních a citlivých dat souvisejících s klienty a jejich rodinami. Zachovává mlčenlivost o skutečnostech týkajících se klienta a anonymitu údajů a dat v případě, že je potřebuje konzultovat s kolegy z jiných zařízení. Dodatek Hodnocení škol a školských zařízení je prováděno na základě uvedených kritérií na čtyřstupňové hodnoticí škále stanovené a schválené Českou školní inspekcí, jejíž jednotlivé úrovně jsou označeny jako výborná, očekávaná, vyžadující zlepšení, nedostatečná. Vodítkem pro hodnocení jsou inspekční popisy jednotlivých úrovní u každého kritéria a interní metodické instrukce specifikující a sjednocující pohled na dílčí aspekty jednotlivých kritérií.