Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 115/121 Charakteristika prostředí, v němž zařízení pracuje Kvalitní vzdělávání vyžaduje odpovídající materiální i finanční podmínky. Spravedlivé hodnocení zohledňuje podmínky, které zařízení nemůže ovlivnit. Charakteristika regionu – demografická a sociálně-ekonomická, atraktivita regionu a dostupnost kvalitních pedagogů Materiální podmínky Finanční podmínky Složení dětí Informace o prostředí, v němž zařízení pracuje, nemají postavení kritérií hodnocení zařízení. Ve výstupech inspekční činnosti slouží pouze k popisu konkrétního prostředí a kontextu, v němž zařízení pracuje. Umožňují však srovnání se statistickými charakteristikami stejných indikátorů v celém souboru zařízení v ČR a jsou důležitým signálem pro zřizovatele při jejich rozhodování o naplnění předpokladů pro kvalitní výchovu a vzdělávání v daném zařízení.