Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 114/121 6.2 Zařízení věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji dětí a dbá na to, aby žádné dítě nebylo vyčleňováno z kolektivu Popis kritéria Pedagogové přistupují ke každému dítěti s důvěrou v jeho socializaci, rozvoj jeho osobnosti, kognitivních a sociálních dovedností a v jeho předpoklady pro úspěšný život. Svým jednáním podporují rozvoj vzdělávající se komunity, ve které se každé dítě cítí být přijímáno a podporováno v rozvoji svého potenciálu. Jsou si vědomi svých vlastních postojů, hodnot, zkušeností i předsudků a jejich vlivu na komunikaci s dětmi a jejich rodinami i na celý pedagogický proces. V komunikaci s dětmi, jejich rodiči i v nabídce aktivit pro děti se vyvarují negativních stereotypů (např. stereotypů na základě genderu, etnicity, národnosti, náboženství apod.). Přizpůsobují prostředí a aktivity v tom směru, aby se na většině z nich mohly podílet i děti s potřebou podpůrných opatření. Oceňují rozmanitost ve společenství a pracují s ní jako s důležitým východiskem při plánování a realizaci výchovy a vzdělávání dětí. Ve vzdělávání využívají zdrojů, které odrážejí etnickou, sociokulturní a jinou rozmanitost dětí a rodin zastoupených v zařízení. Zařízení systematicky používá diagnostické nástroje zaměřené na vzájemné poznání, posilování sociálních a personálních dovedností a na nácvik komunikačních dovedností.