Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 110/121 projevů pedagogů je patrné, že odbornost považují za důležitý předpoklad pro vykonávání kvalitní práce s dětmi. Ke své práci přistupují profesionálně, jsou dlouhodobě schopni vést s dětmi i jejich rodiči konstruktivní dialog, názorový nesoulad nechápou osobně. 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s dětmi a rodiči a kolegy vstřícný, respektující přístup Popis kritéria Pedagogové komunikují s dětmi zdvořilým a přátelským způsobem. Reagují na sociální, emocionální, kognitivní a fyzické potřeby jednotlivých dětí. Dětem naslouchají a projevují vstřícnost, vřelost, zájem a respekt ke každému z nich. Pedagogové jednají s rodiči dětí, kolegy a dalšími členy komunity s respektem a úctou. Svým vlastním jednáním modelují a podporují prosociální chování. 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu Popis kritéria Pedagogové mezi sebou vytvářejí, podporují a udržují kolegiální vztahy a vzájemný respekt. Aktivně spolupracují, předávají si poznatky a využívají i formy vzájemných hospitací. Vzniklé problémy jsou otevřeně řešeny, samozřejmostí je snaha pracovat jako tým. 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti Popis kritéria Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanských kompetencí dětí tím, že je zapojují do rozhodování o věcech, které se jich týkají, a poskytují jim příležitost vyjádřit vlastní názor. Svým přístupem k dětem podporují rozvoj jejich odpovědnosti, samostatnosti a sebekontroly. Svým osobním chováním demonstrují pedagogové demokratické smýšlení a občanskou angažovanost. 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji Popis kritéria Pedagogové svoji práci pravidelně vyhodnocují. Jsou aktivní v přístupu ke svému profesnímu rozvoji. Pravidelně se účastní kurzů a seminářů k doplnění svého vzdělání a odborných dovedností. Účelně využívají i samostudia a rozmanitých efektivních forem sdílení zkušeností. Zajímají se o nové trendy a získané poznatky se snaží uplatnit ve vzdělávání. 4 Výchova a vzdělávání Kvalitní výchova a vzdělávání směřující k dobrým výchovně vzdělávacím výsledkům všech dětí jsou základem kvalitního zařízení. Smyslem naplňování kritérií v oblasti „výchova a vzdělávání“ je implementace principů výchovy a vzdělávání, které v maximální možné míře přizpůsobují volbu výchovně vzdělávacích cílů, prostředků a metod individuálním schopnostem dětí a vedou k harmonickému rozvoji vědomostí, dovedností i postojů dětí na bázi kritického sebehodnocení přiměřenému jejich věku. Zásadním předpokladem pro realizaci takové výchovy a vzdělávání je přesvědčení pedagogů o možnosti osobnostního a vědomostního rozvoje každého dítěte bez ohledu na jeho aktuální pozici na cestě k výchovně vzdělávacím cílům. Klíčovým prostředkem k vytváření vztahu dětí