Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 109/121 2.3 Vedení zařízení usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími zařízeními a účinně podporuje začínající pedagogy Popis kritéria Vedení zařízení provádí systematické hodnocení práce pedagogů a poskytuje jim pravidelně zpětnou vazbu k jejich práci. Na základě hodnocení plánuje spolu s pedagogy jejich další profesní rozvoj. Vedení zařízení motivuje pedagogy k sebehodnocení a ke kolegiálnímu hodnocení. Podporuje jejich profesní rozvoj rozmanitými efektivními formami, například kolegiální spoluprací, koučingem, mentoringem, spoluprací s jednotlivci či týmy z jiných zařízení, a vytváří podmínky pro jejich realizaci. Zařízení cíleně podporuje rozvoj pedagogických schopností začínajících pedagogů, pro něž má zpracovaný účinný adaptační program. 2.4 Vedení zařízení usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání Popis kritéria Vedení zařízení systematicky vyhodnocuje stav materiálních, technických a hygienických podmínek tak, aby odpovídaly kapacitě zařízení a potřebám umístěných dětí. V souladu s koncepcí rozvoje zařízení a ve spolupráci se zřizovatelem se snaží zajistit takové prostorové uspořádání a vybavení zařízení, aby se podobalo fungování běžné domácnosti a poskytovalo dětem příležitosti k osvojení si dovedností spojených s chodem domácnosti v míře přiměřené typu zařízení a potřebám dětí. Vedení zařízení usiluje o udržení dobrého technického stavu zařízení, materiálních podmínek vzdělávání a jejich průběžné zkvalitňování. 2.5 Vedení zařízení klade důraz na vlastní profesní rozvoj Popis kritéria Vedení zařízení má plán vlastního profesního rozvoje, který dlouhodobě realizuje. Jeho součástí jsou aktivity spojené s výměnou a předáváním zkušeností na jiných zařízeních podobného typu. 3 Kvalita pedagogického sboru Kvalitní zařízení tvoří kvalitní pedagogové. Kvalitní výchova a vzdělávání se odehrává především v kontaktu dětí s pedagogy. Jádrem kvalitního zařízení jsou kvalitní pedagogové – kvalifikovaní, profesně zdatní, přistupující k dětem s respektem, vstřícní, profesionálně vystupující, podporující rozvoj odpovědnosti u dětí, uvědomující si vlastní odpovědnost, otevření výměně zkušeností, konstruktivně spolupracující s kolegy a soustavně rozvíjející vlastní vzdělání, rozhled a schopnosti. Smyslem kritérií v této oblasti je hodnocení této důležité stránky kvalitního zařízení. 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně Popis kritéria Všichni pedagogové splňují požadavky na odbornou kvalifikaci dle zákona, tuto odbornost mohou doložit příslušnými doklady, stejně jako další zákonné požadavky (bezúhonnost, zdravotní způsobilost, případně zkoušku z ČJ). Z dostupných dokumentů i z individuálních