Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 107/121 (například právní změny, trendy ve vzdělávání, vývoj vzdělávací politiky, socioekonomické změny v regionu zařízení, demografická data a plány územního rozvoje regionu) a zohledňuje je v aktualizacích strategie a koncepce zařízení. 1.2 Zařízení má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje zařízení; jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodiče Popis kritéria ŠVP a roční plán výchovně vzdělávací činnosti jsou v souladu se všemi právními předpisy týkajícími se vzdělávání. Jsou přehledné a srozumitelné pro pedagogy i pro rodiče. Pedagogové se s ŠVP a ročním plánem výchovně vzdělávací činnosti identifikují a aktivně s nimi pracují. ŠVP je otevřený dokument, který reaguje na aktuální změny vycházející z potřeb zařízení. 1.3 Zařízení funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu zařízení Popis kritéria Zařízení má jasně nastavená pravidla a mechanismy k organizování vlastní činnosti zařízení (vnitřní řád a další vnitřní předpisy), a to v souladu s právními předpisy a vizí a strategií rozvoje zařízení. Pedagogové, rodiče i zřizovatel mají k těmto pravidlům a nastaveným mechanismům snadný přístup. Zařízení udržuje konstruktivní komunikaci o pravidlech s pedagogy a hlavními aktéry vně zařízení, dbá na to, aby byli zapojeni do jejich tvorby a racionalizace. Zařízení má jasně nastavený mechanismus přenosu podnětů a jejich projednávání, pedagogům, dětem a rodičům je znám. 1.4 Zařízení je vstřícné a bezpečné místo pro děti, jejich rodiče i pedagogy Popis kritéria Zařízení zajišťuje dětem, zaměstnancům i ostatním osobám oprávněným k pohybu v prostorách zařízení reálnou fyzickou bezpečnost, a to nejen dodržováním právních předpisů, ale také zohledněním konkrétních podmínek a prostředí zařízení. Zařízení má zpracovaný funkční systém úrazové prevence, včetně osvěty mezi dětmi. Zařízení dětem a zaměstnancům zajišťuje také psychické bezpečí. Zařízení má jasná opatření k prevenci všech forem rizikového chování. Zařízení uplatňuje takové postupy k zajištění bezpečnosti dětí, které v co největší možné míře zachovávají soukromí dítěte, jeho svobodný a samostatný pohyb. Užívá--li zařízení k zajištění ochrany stavebně technické prvky, resp. audiovizuální systémy, má specifikována pravidla jejich použití, se kterými jsou seznámeny děti i zaměstnanci. Průběžně sleduje případné signály všech forem rizikového chování, má jasná pravidla postupu v případě rizikového chování a bez zbytečného odkladu je efektivně uplatňuje. Zařízení vytváří podmínky pro psychohygienu dětí i pedagogů, zdravý životní styl a další případné formy podpory příjemného a zdravého prostředí v zařízení. 1.5 Zařízení spolupracuje s vnějšími partnery Popis kritéria Zařízení podporuje sounáležitost s obcí, příp. i krajem, kde sídlí. Účinně spolupracuje se zřizovatelem. Aktivně využívá cíleně zaměřený program spolupráce s dalšími důležitými profesními a sociálními partnery. Cíleně a oboustranně spolupracuje s relevantními partnery zajišťujícími rozvoj praktických dovedností dětí. Zařízení aktivně spolupracuje s dalšími zařízeními a pracovišti pedagogického vzdělávání, v rámci reálných možností navazuje