Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 104/121 6.3 Středisko volného času věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji účastníků a dbá na to, aby žádný účastník nebyl vyčleňován z kolektivu Popis kritéria Pedagogové přistupují ke každému účastníkovi s respektem a úctou, vytvářejí pro každého účastníka rovné příležitosti k jeho zapojení do kolektivu ostatních účastníků. Svým jednáním podporují rozvoj vzdělávající se komunity, ve které se každý účastník cítí být přijímán a podporován v rozvoji svého potenciálu. Jsou si vědomi svých vlastních postojů, hodnot, zkušeností i předsudků a jejich vlivu na komunikaci s účastníky a jejich rodinami i na celý pedagogický proces. V komunikaci s účastníky, jejich rodiči i v nabídce aktivit pro účastníky se vyvarují negativních stereotypů (např. stereotypů na základě genderu, etnicity, národnosti, náboženství apod.). Pedagogové přizpůsobují prostředí a aktivity v tom směru, aby se na většině z nich mohli podílet i účastníci s potřebou podpůrných opatření. Oceňují rozmanitost ve společenství a pracují s ní jako s důležitým východiskem při plánování a realizaci vzdělávání účastníků. Ve vzdělávání využívají zdrojů, které odrážejí etnickou, sociokulturní a jinou rozmanitost účastníků a rodin zastoupených ve středisku.