Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 100/121 účastníků, kolegy a dalšími členy komunity s respektem a úctou. Svým vlastním jednáním modelují a podporují prosociální chování. 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu Popis kritéria Pedagogové mezi sebou vytvářejí, podporují a udržují kolegiální vztahy a vzájemný respekt. Aktivně spolupracují, předávají si poznatky a využívají i formy vzájemných hospitací. Tematicky zaměřené pracovní skupiny pracují efektivně a s cílem zlepšovat kvalitu poskytovaného zájmového vzdělávání. Vzniklé problémy jsou otevřeně řešeny, samozřejmostí je snaha pracovat jako tým. 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti Popis kritéria Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanských kompetencí účastníků tím, že je zapojují do rozhodování o věcech, které se jich týkají, a poskytují jim příležitost vyjádřit vlastní názor. Svým přístupem k účastníkům podporují rozvoj jejich odpovědnosti, samostatnosti a sebekontroly. Svým osobním chováním demonstrují pedagogové demokratické smýšlení a občanskou angažovanost. 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji Popis kritéria Pedagogové svoji práci pravidelně vyhodnocují. Jsou aktivní v přístupu ke svému profesnímu rozvoji. Pravidelně se účastní kurzů a seminářů k doplnění svého vzdělání a odborných dovedností. Účelně využívají i samostudia a rozmanitých efektivních forem sdílení zkušeností. Zajímají se o nové trendy a získané poznatky se snaží uplatnit v zájmovém vzdělávání. 4 Zájmové vzdělávání Kvalitní zájmové vzdělávání směřující k dobrým vzdělávacím výsledkům všech účastníků je základem kvalitního střediska volného času. Smyslem naplňování kritérií v oblasti „zájmové vzdělávání“ je implementace principů zájmového vzdělávání, které v maximální možné míře přizpůsobují volbu vzdělávacích cílů, prostředků a metod individuálním schopnostem účastníků a vedou k harmonickému rozvoji vědomostí, dovedností i postojů účastníků na bázi kritického sebehodnocení přiměřenému jejich věku. Zásadním předpokladem pro realizaci takového zájmového vzdělávání je přesvědčení pedagogů o možnosti osobnostního a vědomostního rozvoje každého účastníka bez ohledu na jeho aktuální pozici na cestě ke vzdělávacím cílům. Klíčovým prostředkem k vytváření vztahu účastníků ke vzdělávání je vysvětlování souvislostí s reálnými situacemi každodenního života a v maximální možné a vhodné míře i zahrnování takových vzdělávacích situací a úkolů, v nichž účastníci úměrně svému rozvoji takové situace sami rozpoznávají a využívají.