Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 99/121 mentoringem, spoluprací s jednotlivci či týmy z jiných středisek, a vytváří podmínky pro jejich realizaci. Středisko cíleně podporuje rozvoj pedagogických schopností začínajících pedagogů. 2.4 Vedení střediska usiluje o optimální materiální a prostorové podmínky zájmového vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání Popis kritéria Vedení střediska systematicky vyhodnocuje stav materiálních a prostorových podmínek pro vzdělávání. V souladu s koncepcí rozvoje střediska a ve spolupráci se zřizovatelem se snaží zajistit takový stav materiálních a prostorových podmínek, který umožní vzdělávání každému účastníkovi dle jeho individuálních vzdělávacích potřeb. Vedení střediska usiluje o udržení dobrého technického stavu střediska, materiálních a prostorových podmínek vzdělávání a jejich průběžné zkvalitňování. 2.5 Vedení střediska klade důraz na vlastní profesní rozvoj Popis kritéria Vedení střediska má plán vlastního profesního rozvoje, který dlouhodobě realizuje. Jeho součástí jsou aktivity spojené s výměnou a předáváním zkušeností na jiných střediscích podobného typu. 3 Kvalita pedagogického sboru Kvalitní středisko tvoří kvalitní pedagogové. Kvalitní vzdělávání se odehrává především v kontaktu účastníků s pedagogy. Jádrem kvalitního střediska jsou kvalitní pedagogové – kvalifikovaní, profesně zdatní, přistupující k účastníkům s respektem, vstřícní, profesionálně vystupující, podporující rozvoj odpovědnosti u účastníků, uvědomující si vlastní odpovědnost, otevření výměně zkušeností, konstruktivně spolupracující s kolegy a soustavně rozvíjející vlastní vzdělání, rozhled a schopnosti. Smyslem kritérií v této oblasti je hodnocení této důležité stránky kvalitního střediska. 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně Popis kritéria Všichni pedagogové splňují požadavky na odbornou kvalifikaci dle zákona, tuto odbornost mohou doložit příslušnými doklady, stejně jako další zákonné požadavky (bezúhonnost, zdravotní způsobilost, případně zkoušku z ČJ). Z dostupných dokumentů i z individuálních projevů pedagogů je patrné, že odbornost považují za důležitý předpoklad pro vykonávání kvalitní práce s účastníky. Ke své práci přistupují profesionálně, jsou dlouhodobě schopni vést s účastníky i jejich rodiči konstruktivní dialog, názorový nesoulad nechápou osobně. 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s účastníky, rodiči a kolegy vstřícný, respektující přístup Popis kritéria Pedagogové komunikují s účastníky zdvořilým a přátelským způsobem. Reagují na sociální, emocionální, kognitivní a fyzické potřeby jednotlivých účastníků. Účastníkům naslouchají a projevují vstřícnost, vřelost, zájem a respekt ke každému z nich. Pedagogové jednají s rodiči