Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 97/121 a plány územního rozvoje regionu) a zohledňuje je v aktualizacích strategie a koncepce střediska. 1.2 Středisko má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje střediska; jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodiče Popis kritéria ŠVP je v souladu se všemi právními předpisy týkajícími se vzdělávání. Je přehledný a srozumitelný pro pedagogy i pro rodiče účastníků. Pedagogové se s ním identifikují a aktivně s ním pracují. ŠVP je otevřený dokument, který reaguje na aktuální změny vycházející z potřeb střediska. 1.3 Středisko funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu střediska Popis kritéria Středisko má jasně nastavená pravidla a mechanismy k organizování vlastní činnosti (vnitřní řád a další vnitřní předpisy), a to v souladu s právními předpisy a vizí a strategií rozvoje střediska. Pedagogové, rodiče i zřizovatel mají k těmto pravidlům a nastaveným mechanismům snadný přístup. Středisko udržuje konstruktivní komunikaci o pravidlech s pedagogy a hlavními aktéry vně střediska (rodiče, zřizovatel), dbá na to, aby byli zapojeni do jejich tvorby a racionalizace. Středisko má jasně nastavený mechanismus přenosu podnětů a jejich projednávání, pedagogům, účastníkům i rodičům účastníků je znám. 1.4 Středisko je vstřícné a bezpečné místo pro účastníky, jejich rodiče i pedagogy Popis kritéria Středisko zajišťuje účastníkům, zaměstnancům i ostatním osobám oprávněným k pohybu v prostorách střediska reálnou fyzickou bezpečnost, a to nejen dodržováním právních předpisů, ale také zohledněním konkrétních podmínek a prostředí střediska. Středisko má zpracovaný funkční systém úrazové prevence, včetně osvěty mezi účastníky. Středisko účastníkům a zaměstnancům zajišťuje také psychické bezpečí. Středisko má jasná opatření k prevenci všech forem rizikového chování. Průběžně sleduje případné signály všech forem rizikového chování, má jasná pravidla postupu v případě rizikového chování a bez zbytečného odkladu je efektivně uplatňuje. S rodiči má prodiskutovaný systém zpětné vazby pro případ rizikového chování. Středisko vytváří podmínky pro psychohygienu účastníků i pedagogů, zdravý životní styl a další případné formy podpory příjemného a zdravého prostředí ve středisku. 1.5 Středisko spolupracuje s vnějšími partnery Popis kritéria Středisko podporuje sounáležitost s obcí, příp. i krajem, kde sídlí. Účinně spolupracuje se zřizovatelem. Aktivně využívá cíleně zaměřený program spolupráce s dalšími důležitými profesními a sociálními partnery. Cíleně a oboustranně spolupracuje s relevantními partnery zajišťujícími rozvoj praktických dovedností účastníků. Středisko aktivně spolupracuje s dalšími středisky a pracovišti pedagogického vzdělávání, v rámci reálných možností navazuje partnerství se středisky doma nebo v zahraničí, vstupuje do výměnných programů nebo společných projektů a efektivně využívá výsledky spolupráce ke zkvalitňování činnosti střediska. Středisko podporuje aktivní zapojení účastníků a pedagogů do národních a mezinárodních projektů.