Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 93/121 žáků do soutěží a projektových činností, dosahované výsledky pravidelně vyhodnocuje a oceňuje. 6 Podpora žáků při vzdělávání (rovné příležitosti) Kvalitní domov mládeže sleduje pokroky ve vzdělávání všech žáků a cíleně podporuje ty, kdo vyžadují speciální péči. Smyslem kritérií v této oblasti je zajistit spravedlivost při přijímání žáků a v jeho průběhu. S tím souvisí poskytování individuální podpory pro rozvoj kognitivních i sociálních dovedností všem žákům, kteří ji potřebují, a zajištění vstřícného a přátelského prostředí. Pro realizaci spravedlivé výchovy a vzdělávání je však nezbytné naplnění kritérií i v dalších oblastech: zásadní je průběžné sledování výsledků každého žáka a poskytování pravidelné zpětné vazby a motivující přístup pedagogů demonstrující vysoká očekávání od všech žáků. Kritéria kladou vedle respektu projevovaného všem žákům, rovný přístup k pedagogicko--psychologickému poradenství a provozování seznamovacích programů a systematickému užívání diagnostických nástrojů zaměřených na vzájemné poznání, posilování sociálních a personálních dovedností a na nácvik komunikačních dovedností. 6.1 Domov mládeže vytváří každému žákovi a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby Popis kritéria Při přijímání žáků i ukončování ubytování domov mládeže respektuje právní předpisy a rovný přístup ke vzdělávání s maximální vstřícností ke všem žákům. Umožňuje rovný přístup k zapojení žáků do výchovné a vzdělávací činnosti. Domov mládeže usiluje o maximální zapojení žáků do akcí a aktivit a v případě potřeby poskytuje žákům speciální podporu, která zapojení umožní. Domov mládeže zajišťuje rovný přístup k pedagogicko-psychologickému poradenství. 6.2 Domov mládeže poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření Popis kritéria Domov mládeže systematicky identifikuje individuální potřeby žáků při vzdělávání, v případě potřeby spolupracuje se školami a s odbornými pracovišti. Má vlastní strategii práce s žáky s potřebou podpůrných opatření a tuto strategii naplňuje. Domov mládeže sleduje výsledky žáků s potřebou podpůrných opatření a dbá o to, aby dosahovali maximálního vzdělávacího pokroku. Tam, kde je to vhodné z hlediska zájmu žáka, pedagogové zvou k procesu hodnocení a plánování výchovy a vzdělávání další kolegy a odborníky. 6.3 Domov mládeže věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji žáků a dbá na to, aby žádný žák nebyl vyčleňován z kolektivu Popis kritéria Pedagogové přistupují ke každému žákovi s respektem a úctou, vytvářejí pro každého žáka rovné příležitosti k jeho zapojení do kolektivu ostatních žáků. Svým jednáním podporují rozvoj vzdělávající se komunity, ve které se každý žák cítí být přijímán a podporován v rozvoji svého