Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 89/121 2.3 Vedení domova mládeže usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro výchovu a vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími domovy mládeže a účinně podporuje začínající pedagogy Popis kritéria Vedení domova mládeže provádí systematické hodnocení práce pedagogů a poskytuje jim pravidelně zpětnou vazbu k jejich práci. Na základě hodnocení plánuje spolu s pedagogy jejich další profesní rozvoj. Vedení domova mládeže motivuje pedagogy k sebehodnocení a ke kolegiálnímu hodnocení. Podporuje jejich profesní rozvoj rozmanitými efektivními formami, například kolegiální spoluprací, koučingem, mentoringem, stážemi vychovatelů mimo domov mládeže. Domov mládeže cíleně podporuje rozvoj pedagogických schopností začínajících pedagogů, pro něž má zpracovaný účinný adaptační program. 2.4 Vedení domova mládeže usiluje o optimální prostorové a materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání Popis kritéria Vedení domova mládeže systematicky vyhodnocuje stav materiálních a prostorových podmínek vzhledem k potřebám žáků a požadavkům právních předpisů. V souladu s koncepcí rozvoje domova mládeže a ve spolupráci se zřizovatelem se snaží zajistit takový stav prostorových a materiálních podmínek, který umožní vzdělávání každému žákovi dle jeho individuálních vzdělávacích potřeb. Vedení domova mládeže usiluje o udržení dobrého technického stavu domova mládeže, materiálních a prostorových podmínek vzdělávání a jejich průběžné zkvalitňování. 2.5 Vedení domova mládeže klade důraz na vlastní profesní rozvoj Popis kritéria Vedení domova mládeže má plán vlastního profesního rozvoje, který dlouhodobě realizuje. Jeho součástí jsou aktivity spojené s výměnou a předáváním zkušeností na jiných domovech mládeže podobného typu. 3 Kvalita pedagogického sboru Kvalitní domov mládeže tvoří kvalitní pedagogové. Kvalitní výchova a vzdělávání se odehrává především v kontaktu žáků s pedagogy. Jádrem kvalitního domova mládeže jsou kvalitní pedagogové – kvalifikovaní, profesně zdatní, přistupující k žákům s respektem, vstřícní, profesionálně vystupující, podporující rozvoj odpovědnosti u žáků, uvědomující si vlastní odpovědnost, otevření výměně zkušeností, konstruktivně spolupracující s kolegy a soustavně rozvíjející vlastní vzdělání, rozhled a schopnosti. Smyslem kritérií v této oblasti je hodnocení této důležité stránky kvalitního domova mládeže. 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně Popis kritéria Všichni pedagogové splňují požadavky na odbornou kvalifikaci dle zákona, tuto odbornost mohou doložit příslušnými doklady, stejně jako další zákonné požadavky (bezúhonnost,