Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 82/121 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují vzdělávání v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech školní družiny a potřebami žáků Popis kritéria Pedagogové promýšlejí a připravují vzdělávání v souladu s kurikulárními dokumenty, na základě dosavadních znalostí a zkušeností žáků a s přihlédnutím k jejich specifickým potřebám. Budují u žáků motivaci k zapojení do zájmového vzdělávání, rozvíjejí různé oblasti a podněcují žáky ke kritickému myšlení. Soustředí se také na vybudování nebo posílení jejich motivace k účelným volnočasovým aktivitám a podporu tvořivosti. Na žáky kladou jasné, přiměřené a srozumitelné požadavky, seznamují žáky se vzdělávacími cíli a vedou je k vyhodnocování jejich dosahování. 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů Popis kritéria Pedagogové volí pestré formy a metody zájmového vzdělávání. Vzdělávání je dobře organizačně zvládnuté. Ve vzdělávání je účelně zastoupena individuální práce žáků, spolupráce žáků v menších skupinách a společná (frontální) práce. Pedagogové nabízejí žákům aktivity podporující objevování, experimentování, kladení otázek, tvořivost, autonomii a iniciativu každého z žáků. Ukazují žákům souvislost toho, co se naučili ve škole, s reálnými situacemi každodenního života. Poskytují žákům možnost využívat při vzdělávání informační technologie, a rozvíjet tak dovednosti potřebné pro uplatnění v informační společnosti. 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého žáka a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby žáků Popis kritéria Pedagogové systematicky poskytují žákům popisnou zpětnou vazbu k jejich práci. K dalšímu pokroku ve vzdělávání nabízejí žákům vhodné aktivity. Vedou žáky k tomu, aby si stanovovali vzdělávací cíle, formulovali očekávání od vlastní práce a ve vazbě na tyto stanovené cíle a očekávání prováděli sebehodnocení a vrstevnické hodnocení. 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků Popis kritéria Pedagogové nabízejí žákům aktivity, které posilují jejich pozitivní sebepojetí a sebevědomí. Demonstrují přesvědčení o možnostech každého žáka dosáhnout kvalitních vzdělávacích výsledků. Užívají výchovně-vzdělávacích strategií, které pomáhají žákům vytvářet pozitivní vztahy a vzájemně spolupracovat.