Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 80/121 a ke kolegiálnímu hodnocení. Podporuje jejich profesní rozvoj rozmanitými efektivními formami, například kolegiální spoluprací, koučingem, mentoringem, spoluprací s jednotlivci či týmy z jiných škol, a vytváří podmínky pro jejich realizaci. Školní družina cíleně podporuje rozvoj pedagogických schopností začínajících pedagogů, pro něž má zpracovaný účinný adaptační program. 2.4 Vedení školní družiny usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání Popis kritéria Vedení školní družiny systematicky vyhodnocuje stav materiálních podmínek pro vzdělávání. Školní družina má vlastní prostory. V souladu s koncepcí rozvoje školní družiny a ve spolupráci se zřizovatelem se snaží zajistit takový stav materiálních podmínek, který umožní vzdělávání každému žákovi dle jeho individuálních vzdělávacích potřeb. Vedení školní družiny usiluje o udržení dobrého technického stavu školní družiny, materiálních podmínek vzdělávání a jejich průběžné zkvalitňování. 2.5 Vedení školní družiny klade důraz na vlastní profesní rozvoj Popis kritéria Vedení školní družiny má plán vlastního profesního rozvoje, který dlouhodobě realizuje. Jeho součástí jsou aktivity spojené s výměnou a předáváním zkušeností na jiných školách podobného typu. 3 Kvalita pedagogického sboru Kvalitní školní družinu tvoří kvalitní pedagogové. Kvalitní vzdělávání se odehrává především v kontaktu žáků s pedagogy. Jádrem kvalitní školní družiny jsou kvalitní pedagogové – kvalifikovaní, profesně zdatní, přistupující k žákům s respektem, vstřícní, profesionálně vystupující, podporující rozvoj odpovědnosti u žáků, uvědomující si vlastní odpovědnost, otevření výměně zkušeností, konstruktivně spolupracující s kolegy a soustavně rozvíjející vlastní vzdělání, rozhled a schopnosti. Smyslem kritérií v této oblasti je hodnocení této důležité stránky kvalitní školní družiny. 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně Popis kritéria Všichni pedagogové splňují požadavky na odbornou kvalifikaci dle zákona, tuto odbornost mohou doložit příslušnými doklady, stejně jako další zákonné požadavky (bezúhonnost, zdravotní způsobilost, případně zkoušku z ČJ). Z dostupných dokumentů i z individuálních projevů pedagogů je patrné, že odbornost považují za důležitý předpoklad pro vykonávání kvalitní práce s žáky. Ke své práci přistupují profesionálně, jsou dlouhodobě schopni vést s žáky i jejich rodiči konstruktivní dialog, názorový nesoulad nechápou osobně.