Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 70/121 profesní rozvoj. Vedení školy motivuje pedagogy k sebehodnocení a ke kolegiálnímu hodnocení. Podporuje jejich profesní rozvoj rozmanitými efektivními formami, například kolegiální spoluprací, koučingem, mentoringem, spoluprací s jednotlivci či týmy z jiných škol, a vytváří podmínky pro jejich realizaci. Škola cíleně podporuje rozvoj pedagogických schopností začínajících pedagogů, pro něž má zpracovaný účinný adaptační program. 2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání Popis kritéria Vedení školy systematicky vyhodnocuje stav materiálních podmínek pro vzdělávání. V souladu s koncepcí rozvoje školy a ve spolupráci se zřizovatelem se snaží zajistit takový stav materiálních podmínek, který umožní vzdělávání každému žákovi dle jeho individuálních vzdělávacích potřeb. Vedení školy usiluje o udržení dobrého technického stavu školy, materiálních podmínek vzdělávání a jejich průběžné zkvalitňování. 2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj Popis kritéria Vedení školy má plán vlastního profesního rozvoje, který dlouhodobě realizuje. Jeho součástí jsou aktivity spojené s výměnou a předáváním zkušeností na jiných školách podobného typu. 2.6 Vedení školy usiluje o to, aby výuka ve všech oborech a předmětech byla vyučována kvalifikovaně plně v souladu s odbornou kvalifikací pedagogů Popis kritéria Vedení školy má zajištěno, že výuka ve všech oborech školy (hudebním, tanečním, výtvarném, literárně-dramatickém) v individuální i kolektivní výuce je vyučována pouze plně kvalifikovaně v souladu s aprobací pedagoga. Kvalifikovanou výukou plně v souladu s odbornou kvalifikací pedagoga se rozumí, že pedagog splňuje požadavky na odbornou kvalifikaci ze zákona, tuto odbornost doloží příslušnými doklady (absolutorium či absolventské vysvědčení) a vyučuje pouze předměty, které lze svou povahou vztahovat k vzdělávacím zaměřením, definovaným v RVP pro základní umělecké vzdělávání. 3 Kvalita pedagogického sboru Kvalitní školu tvoří kvalitní pedagogové. Kvalitní vzdělávání se odehrává především v kontaktu žáků s pedagogy. Jádrem kvalitní školy jsou kvalitní pedagogové – kvalifikovaní, profesně zdatní, přistupující k žákům s respektem, vstřícní, profesionálně vystupující, podporující rozvoj odpovědnosti u žáků, uvědomující si vlastní odpovědnost, otevření výměně zkušeností, konstruktivně spolupracující s kolegy a soustavně rozvíjející vlastní vzdělání, rozhled a schopnosti. Smyslem kritérií v této oblasti je hodnocení této důležité stránky kvalitní školy. 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně Popis kritéria Všichni pedagogové splňují požadavky na odbornou kvalifikaci dle zákona, tuto odbornost mohou doložit příslušnými doklady, stejně jako další zákonné požadavky (bezúhonnost,