Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 59/121 pozitivnímu klimatu, práci studentů a přípravě na výkon povolání v reálné praxi. Studenti školy jsou respektováni a dodržují pravidla, na jejichž formulování mají možnost se podílet. Pedagogové se aktivně účastní na rozvoji školy. Vedení školy vytváří podmínky pro rozvoj pedagogické spolupráce mezi pedagogy včetně podpory mezipředmětových vazeb. Nástroje ke sledování a vyhodnocování školního klimatu jsou užívány tak, aby napomáhaly jeho zlepšování. 2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy Popis kritéria Vedení školy provádí systematické hodnocení práce pedagogů i dalších pracovníků školy v rámci srozumitelně stanovených povinností a zodpovědností, poskytuje jim pravidelně zpětnou vazbu k jejich práci. Na základě hodnocení plánuje spolu s pedagogy a dalšími pracovníky jejich další profesní rozvoj. Vedení školy motivuje pedagogy k sebehodnocení a kolegiálnímu hodnocení. Podporuje jejich profesní rozvoj rozmanitými efektivními formami, například kolegiální spoluprací, koučingem, mentoringem, stážemi pedagogů mimo školu na pracovištích zaměstnavatelů. Škola cíleně podporuje rozvoj pedagogických dovedností začínajících a externích pedagogů, pro něž má zpracovaný odpovídající adaptační program. Vedení a pedagogové spolu vedou dialog včetně pravidelného, systematického hodnocení spokojenosti pedagogů a dalších pracovníků školy. 2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání Popis kritéria Vedení školy vyhodnocuje stav materiálních podmínek pro vzdělávání. V souladu s koncepcí rozvoje školy a ve spolupráci se zřizovatelem, případně i dalšími partnery z praxe, se snaží zajistit takový stav materiálních podmínek, který umožní vzdělávání každému motivovanému studentovi dle cílů, požadavků a formy vzdělávacího programu a jeho individuálních vzdělávacích potřeb včetně podmínek pro rozvoj obecných způsobilostí a přístupu k samostatnému výkonu povolání. Vedení školy usiluje o udržení dobrého technického stavu školy, materiálních podmínek vzdělávání včetně odpovídajícího zabezpečení studijní literatury, pomůcek a podpor, nezbytných vzhledem k cílům a dané formě studia, a o jejich průběžné zkvalitňování. 2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj Popis kritéria Vedení školy má plán vlastního profesního rozvoje, který dlouhodobě realizuje. Jeho součástí jsou aktivity spojené s výměnou a předáváním zkušeností na jiných školách podobného typu doma i v zahraničí.