Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 58/121 opatření k prevenci všech forem rizikového chování. Průběžně sleduje případné signály všech forem rizikového chování, má jasná pravidla postupu v případě rizikového chování a bez zbytečného odkladu je efektivně uplatňuje. Škola vytváří podmínky pro psychohygienu studentů i pedagogů, zdravý životní styl a další případné formy podpory příjemného a zdravého prostředí ve škole. 1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery Popis kritéria Škola podporuje sounáležitost s krajem a komunitou, kde sídlí. Účinně spolupracuje se zřizovatelem. Škola systematicky spolupracuje s důležitými profesními a sociálními partnery. Cíleně a oboustranně spolupracuje s relevantními partnery zajišťujícími rozvoj praktických dovedností studentů, především s partnery zajišťujícími praktickou výuku studentů. Škola v rámci reálných možností navazuje partnerství se školami doma a v zahraničí a efektivně využívá výsledky spolupráce ke zkvalitňování činnosti školy. Škola podporuje aktivní zapojení studentů a pedagogů do národních a mezinárodních projektů. Aktivně rozvíjí spolupráci s relevantními odbornými pracovišti a pracovišti budoucího uplatnění studentů. 2 Pedagogické vedení školy Ředitel kvalitní školy je vůdčí osobností pedagogického procesu. Kritéria v této oblasti kladou důraz na aktivitu vedení školy. Právě přístup vedení školy v oblasti řízení pedagogických procesů je klíčový pro kvalitu vzdělání, které škola poskytuje. Důraz je na všech třech základních činnostech: realizaci opatření a jejich řízení, monitorování a vyhodnocování i následném přijímání opatření. Nezbytnou součástí pedagogického vedení je i vytváření zdravého školního klimatu, zajištění a rozvoj kvalitního pedagogického sboru, ale i zajištění materiálních podmínek pro vzdělávání. Nutným předpokladem kvalitního pedagogického vedení školy je vlastní profesní rozvoj členů vedení školy. 2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opatření Popis kritéria Vedení školy aktivně řídí pedagogické procesy na úrovni školy s ohledem na charakter profesního vzdělávání. Podněcuje pedagogický rozvoj školy v souladu s koncepcí rozvoje školy. Pravidelně vyhodnocuje stav ve všech důležitých oblastech pedagogických procesů, ale i v oblasti řízení školy. Systém autoevaluace školy je promyšlený a stabilizovaný se zapojením všech relevantních skupin včetně studentů, absolventů a představitelů praxe. Procesy řízení i vyhodnocování jsou prováděny efektivně tak, aby napomáhaly zkvalitňování vzdělávání každého studenta. Vyhodnocována je i účinnost zaváděných opatření ke zlepšení stavu. Při řízení vedení školy respektuje všechny relevantní právní předpisy. 2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, studenty i vzájemné vztahy mezi pedagogy a studenty a o vzájemnou spolupráci všech aktérů Popis kritéria Vedení školy aktivně vytváří pozitivní klima, které podporuje učení každého studenta. Vlastní prostředí školy, studijní prostředí včetně pracovišť pro praktickou přípravu napomáhají