Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 24/121 předpokladům a specifickým potřebám. Budují u dětí motivaci k učení, rozvíjejí všechny okruhy vzdělávacích cílů (tj. vědomosti, dovednosti i postoje) a vedou děti k základům kritického myšlení. Na děti kladou jasné, věkově přiměřené a srozumitelné požadavky. 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů Popis kritéria Pedagogové volí formy a metody vzdělávání tak, aby odpovídaly vývojovým předpokladům dětí a stanoveným vzdělávacím cílům, a vytvářejí pozitivní třídní klima podporující učení. Vzdělávací nabídka je pro děti srozumitelná a dobře organizačně zvládnutá. Ve vzdělávací nabídce je účelně zastoupena individuální práce dětí, spolupráce dětí v menších skupinách a společná (frontální) práce celé třídy. Pedagogové nabízejí dětem aktivity podporující objevování, experimentování, kladení otázek, tvořivost a autonomii a iniciativu každého z dětí. Ukazují dětem souvislost toho, co se naučily ve škole, s reálnými situacemi každodenního života. 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého dítěte a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby dětí Popis kritéria Pedagogové systematicky sledují a zaznamenávají vývoj, procesy učení a vzdělávací pokrok každého dítěte a pravidelně jim poskytují srozumitelnou zpětnou vazbu k jejich práci. K dalšímu pokroku v učení nabízejí dětem aktivity, které jsou v zóně jejich nejbližšího vývoje. Vedou děti k tomu, aby si ze vzdělávací nabídky volily reálné vzdělávací cíle a ve vazbě na tyto stanovené cíle a očekávání prováděly sebehodnocení a vrstevnické hodnocení. 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj dětí Popis kritéria Pedagogové nabízejí dětem aktivity, které posilují jejich pozitivní sebepojetí a sebevědomí. Demonstrují přesvědčení o možnostech každého dítěte dosáhnout kvalitních vzdělávacích výsledků. Užívají výchovně-vzdělávacích strategií, které pomáhají dětem vytvářet pozitivní vztahy a učit se vzájemně spolupracovat.