Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 17/121 a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími zařízeními a účinně podporuje začínající pedagogy ....................................... 109 2.4 Vedení zařízení usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání .................................................................................. 109 2.5 Vedení zařízení klade důraz na vlastní profesní rozvoj ....................................... 109 3 Kvalita pedagogického sboru ...................................................................................... 109 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně ......................................................................................... 109 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s dětmi a rodiči a kolegy vstřícný, respektující přístup .......................................................................................... 110 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu .............................................................................................................. 110 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti ................................................................................................................. 110 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji ............................. 110 4 Výchova a vzdělávání ................................................................................................. 110 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují vzdělávání v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech zařízení a potřebami dětí .......................................................................... 111 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů ........................................................................................ 111 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého dítěte a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby dětí .................. 111 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj dětí ......... 111 5 Vzdělávací výsledky dětí ............................................................................................ 112 5.1 Zařízení soustavně získává informace o posunech výsledků každého dítěte ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními ....................................................................................................................... 112 5.2 Výsledky vzdělávání dětí odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů .................................................................................................. 112 5.3 Děti jsou motivovány k dosahování dobrých výsledků a demonstrují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty ................................................. 112 5.4 Zařízení sleduje a vyhodnocuje úspěšnost dětí v průběhu, při ukončování vzdělávání a v dalším vzdělávání či profesní dráze a aktivně s výsledky pracuje v zájmu zkvalitnění vzdělávání ...................................................................................... 113 6 Podpora dětí při vzdělávání (rovné příležitosti) .......................................................... 113 6.1 Zařízení poskytuje účinnou podporu všem dětem s potřebou podpůrných opatření ........................................................................................................................... 113 6.2 Zařízení věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji dětí a dbá na to, aby žádné dítě nebylo vyčleňováno z kolektivu ............................................................. 114 Charakteristika prostředí, v němž zařízení pracuje ......................................................... 115