Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 15/121 1.3 Středisko funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu střediska ............................................................................................................ 97 1.4 Středisko je vstřícné a bezpečné místo pro účastníky, jejich rodiče i pedagogy ........................................................................................................................ 97 1.5 Středisko spolupracuje s vnějšími partnery ........................................................... 97 2 Pedagogické vedení střediska ........................................................................................ 98 2.1 Vedení střediska aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci střediska a přijímá účinná opatření ................................................................................... 98 2.2 Vedení střediska aktivně vytváří zdravé klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, účastníky i vzájemné vztahy mezi pedagogy a účastníky a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů ............................................................................ 98 2.3 Vedení střediska usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro zájmové vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími středisky a účinně podporuje začínající pedagogy .......................... 98 2.4 Vedení střediska usiluje o optimální materiální a prostorové podmínky zájmového vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání ............................................... 99 2.5 Vedení střediska klade důraz na vlastní profesní rozvoj........................................ 99 3 Kvalita pedagogického sboru ........................................................................................ 99 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně ........................................................................................... 99 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s účastníky, rodiči a kolegy vstřícný, respektující přístup ............................................................................................ 99 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu .............................................................................................................. 100 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti ................................................................................................................. 100 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji ............................. 100 4 Zájmové vzdělávání .................................................................................................... 100 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují vzdělávání v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech střediska a potřebami účastníků ............................................................... 101 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů ........................................................................................ 101 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého účastníka a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby účastníků ........ 101 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj účastníků ......................................................................................................................... 101