Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 14/121 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky a rodiči a kolegy vstřícný, respektující přístup ............................................................................................ 90 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu ................................................................................................................ 90 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti ................................................................................................................... 90 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji ............................... 90 4 Výchova a vzdělávání ................................................................................................... 90 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují vzdělávání v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech domova mládeže a potřebami žáků ............................................................ 91 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů .......................................................................................... 91 4.3 Pedagogové systematicky sledují výchovný a vzdělávací pokrok každého žáka a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby žáků .......... 91 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků.......... 91 5 Vzdělávací výsledky žáků ............................................................................................. 92 5.1 Domov mládeže soustavně získává informace o posunech výsledků každého žáka ve všech výchovných a vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními .............................................................................. 92 5.2 Výsledky výchovy a vzdělávání žáků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů ........................................................................................... 92 5.3 Žáci jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a demonstrují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty ................................................... 92 6 Podpora žáků při vzdělávání (rovné příležitosti) .......................................................... 93 6.1 Domov mládeže vytváří každému žákovi a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby ............................................................................................................ 93 6.2 Domov mládeže poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření ......................................................................................................... 93 6.3 Domov mládeže věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji žáků a dbá na to, aby žádný žák nebyl vyčleňován z kolektivu ............................................... 93 Charakteristika prostředí, v němž domov mládeže pracuje .............................................. 95 Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání – Modifikace pro střediska volného času (dále jen „střediska“) ............................................................... 96 1 Koncepce a rámec střediska volného času .................................................................... 96 1.1 Středisko má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují ........................................................................................... 96 1.2 Středisko má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje střediska; jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodiče .............................. 97