Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 13/121 6 Podpora žáků při vzdělávání (rovné příležitosti) .......................................................... 83 6.1 Školní družina vytváří každému žákovi a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby ............................................................................................................ 84 6.2 Školní družina poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření ......................................................................................................... 84 6.3 Školní družina věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji žáků a dbá na to, aby žádný žák nebyl vyčleňován z kolektivu ............................................... 84 Charakteristika prostředí, v němž školní družina pracuje ................................................ 85 Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání – Modifikace pro domovy mládeže, domovy mládeže se školou a internáty (dále jen „domovy mládeže“) ................................................................................................................................ 86 1 Koncepce a rámec domova mládeže ............................................................................. 86 1.1 Domov mládeže má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují .................................................................... 86 1.2 Domov mládeže má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje domova mládeže; jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy, rodiče i další partnery ....................................................................................................... 87 1.3 Domov mládeže funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu domova mládeže ............................................................................. 87 1.4 Domov mládeže je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy ........................................................................................................................ 87 1.5 Domov mládeže spolupracuje s vnějšími partnery ................................................ 87 2 Pedagogické vedení domova mládeže ........................................................................... 88 2.1 Vedení domova mládeže aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci domova mládeže a přijímá účinná opatření .................................... 88 2.2 Vedení domova mládeže aktivně vytváří zdravé klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemné vztahy mezi pedagogy a žáky a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů ............................................................................ 88 2.3 Vedení domova mládeže usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro výchovu a vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími domovy mládeže a účinně podporuje začínající pedagogy .......................................................................................................... 89 2.4 Vedení domova mládeže usiluje o optimální prostorové a materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání ................................................ 89 2.5 Vedení domova mládeže klade důraz na vlastní profesní rozvoj........................... 89 3 Kvalita pedagogického sboru ........................................................................................ 89 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně ........................................................................................... 89