Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 12/121 1.4 Školní družina je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy ........................................................................................................................ 78 1.5 Školní družina spolupracuje s vnějšími partnery ................................................... 78 2 Pedagogické vedení školní družiny ............................................................................... 79 2.1 Vedení školní družiny aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školní družiny a přijímá účinná opatření ................................................................. 79 2.2 Vedení školní družiny aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemné vztahy mezi pedagogy a žáky a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů ................................................................. 79 2.3 Vedení školní družiny usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy ........................... 79 2.4 Vedení školní družiny usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání .................................................................................... 80 2.5 Vedení školní družiny klade důraz na vlastní profesní rozvoj ............................... 80 3 Kvalita pedagogického sboru ........................................................................................ 80 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně ........................................................................................... 80 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky a rodiči a kolegy vstřícný, respektující přístup ............................................................................................ 81 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu ................................................................................................................ 81 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti ................................................................................................................... 81 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji ............................... 81 4 Zájmové vzdělávání ...................................................................................................... 81 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují vzdělávání v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech školní družiny a potřebami žáků ................................................................ 82 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů .......................................................................................... 82 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého žáka a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby žáků ................. 82 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků.......... 82 5 Vzdělávací výsledky žáků ............................................................................................. 83 5.1 Výsledky vzdělávání žáků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů .................................................................................................... 83 5.2 Žáci jsou ve školní družině motivovaní k dosahování dobrých výsledků a demonstrují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty ............................ 83