Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 11/121 4 Výuka ............................................................................................................................ 71 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují výuku v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech školy a potřebami žáků .............................................................................. 72 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů .......................................................................................... 72 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého žáka a při plánování a realizaci výuky zohledňují individuální potřeby žáků .......................... 72 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků.......... 72 5 Vzdělávací výsledky žáků ............................................................................................. 72 5.1 Škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého žáka ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními ......................................................................................................................... 73 5.2 Výsledky vzdělávání žáků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů .................................................................................................... 73 5.3 Žáci školy jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a demonstrují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty ................................................... 73 5.4 Škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost žáků v průběhu, při ukončování vzdělávání a v dalším vzdělávání či profesní dráze a aktivně s výsledky pracuje v zájmu zkvalitnění vzdělávání ........................................................................................ 74 6 Podpora žáků při vzdělávání (rovné příležitosti) .......................................................... 74 6.1 Škola vytváří každému žákovi a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby ............................................................................................................ 74 6.2 Škola poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření ............................................................................................................................. 74 6.3 Škola věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji žáků a dbá na to, aby žádný žák nebyl vyčleňován z kolektivu ................................................................... 74 Charakteristika prostředí, v němž škola pracuje ................................................................ 76 Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání – Modifikace pro školní družiny a školní kluby (dále jen „školní družiny“) ........................................... 77 1 Koncepce a rámec školní družiny ................................................................................. 77 1.1 Školní družina má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují .................................................................................. 77 1.2 Školní družina má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školní družiny; jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodiče .............................................................................................................................. 78 1.3 Školní družina funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školní družiny ................................................................................................... 78