Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 10/121 Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání – Modifikace pro základní umělecké vzdělávání ........................................................................................ 67 1 Koncepce a rámec školy ................................................................................................ 67 1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují ........................................................................................... 67 1.2 Základní umělecká škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu s kurikulárními dokumenty (RVP); jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodiče ........................................................... 68 1.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školy .................................................................................................................. 68 1.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy ................. 68 1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery ................................................................. 68 2 Pedagogické vedení školy ............................................................................................. 69 2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy, přijímá účinná opatření .......................................................................................... 69 2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemné vztahy mezi pedagogy a žáky a jejich zákonnými zástupci a o vzájemnou spolupráci všech aktérů .............................................................. 69 2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy ............................................. 69 2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání .................................................................................................. 70 2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj ............................................. 70 2.6 Vedení školy usiluje o to, aby výuka ve všech oborech a předmětech byla vyučována kvalifikovaně – plně v souladu s odbornou kvalifikací pedagogů ................. 70 3 Kvalita pedagogického sboru ........................................................................................ 70 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně ........................................................................................... 70 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky a rodiči a kolegy vstřícný, respektující přístup ............................................................................................ 71 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu ................................................................................................................ 71 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti ................................................................................................................... 71 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji ............................... 71