Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 9/121 3 Kvalita pedagogického sboru ........................................................................................ 60 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně ........................................................................................... 60 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci se studenty a kolegy vstřícný, respektující přístup ............................................................................................ 60 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu ................................................................................................................ 60 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti ................................................................................................................... 60 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji ............................... 61 4 Výuka ............................................................................................................................ 61 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují výuku v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech školy a s potřebami studentů a jejich budoucího uplatnění; obsah studia spojuje produktivně teoretické základy s profesní praxí pomocí problémově a projektově zaměřeného učení .................................................................... 61 4.2 Pedagogové využívají vhodné spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů profesního odborného vzdělání ....................................... 62 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého studenta a při plánování a realizaci výuky zohledňují individuální potřeby studentů .................... 62 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj studentů ............................................................................................................................ 62 5 Vzdělávací výsledky studentů ....................................................................................... 63 5.1 Škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého studenta ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními ......................................................................................................................... 63 5.2 Výsledky vzdělávání studentů odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů .................................................................................................... 63 5.3 Studenti školy jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a demonstrují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty ............................ 63 5.4 Škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost studentů v průběhu, při ukončování studia a v dalším vzdělávání či profesní dráze a aktivně s výsledky pracuje v zájmu zkvalitnění vzdělávání ........................................................................................ 64 6 Podpora studentům při vzdělávání (rovné příležitosti) ................................................. 64 6.1 Škola vytváří každému studentovi rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status ............................................................................................... 64 6.2 Škola poskytuje účinnou podporu všem studentům s potřebou podpůrných opatření ............................................................................................................................. 64 6.3 Škola věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji studentů a dbá na to, aby žádný student nebyl vyčleňován z kolektivu studijní skupiny ........................ 65 Charakteristika prostředí, v němž škola pracuje ................................................................ 66