Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 8/121 5.2 Výsledky vzdělávání žáků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů .............................................................................................................................. 52 5.3 Žáci školy jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a demonstrují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty ..................................................................... 53 5.4 Škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost žáků v průběhu, při ukončování vzdělávání a v dalším vzdělávání či profesní dráze a aktivně s výsledky pracuje v zájmu zkvalitnění vzdělávání .......................................................................................................... 53 6 Podpora žákům při vzdělávání (rovné příležitosti) ....................................................... 53 6.1 Škola vytváří každému žákovi a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby ......... 53 6.2 Škola poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření ........ 54 6.3 Škola věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji žáků a dbá na to, aby žádný žák nebyl vyčleňován z kolektivu .............................................................................. 54 Charakteristika prostředí, v němž škola pracuje ................................................................ 55 Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání – Modifikace pro vyšší odborné vzdělávání ....................................................................................................... 56 1 Koncepce a rámec školy ................................................................................................ 56 1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují ........................................................................................... 56 1.2 Škola má akreditovaný vzdělávací program, který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu s dokumentovanými potřebami pracovního trhu a s trendy profesí; jeho cíle jsou srozumitelné pro studenty, pedagogy i relevantní aktéry ............................................................................................ 57 1.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících zabezpečení kvality a konstruktivní komunikaci všech aktérů a jejich participaci na chodu školy ................. 57 1.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro studenty i pedagogy ................................. 57 1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery ................................................................. 58 2 Pedagogické vedení školy ............................................................................................. 58 2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opatření ........................................................................................ 58 2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, studenty i vzájemné vztahy mezi pedagogy a studenty a o vzájemnou spolupráci všech aktérů .................................................................................................... 58 2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy ............................................. 59 2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání .................................................................................................. 59 2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj ............................................. 59