Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 7/121 1.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školy .................. 47 1.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy ........................ 47 1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery ......................................................................... 47 2 Pedagogické vedení školy ............................................................................................. 48 2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opatření ...................................................................................................... 48 2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemné vztahy mezi pedagogy a žáky a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů ........................................................................................................ 48 2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy ................................................................. 49 2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání ................................................................................................................... 49 2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj .................................................... 49 3 Kvalita pedagogického sboru ........................................................................................ 49 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně ........................................................................................................ 49 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky a rodiči a kolegy vstřícný, respektující přístup ............................................................................................................... 50 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu 50 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti ...... 50 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji ...................................... 50 4 Výuka ............................................................................................................................ 51 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují výuku v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech školy a potřebami žáků .................................................................................. 51 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů .............................................................................................. 51 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého žáka a při plánování a realizaci výuky zohledňují individuální potřeby žáků ....................................................... 51 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků ................. 52 5 Vzdělávací výsledky žáků ............................................................................................. 52 5.1 Škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého žáka ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními ................... 52