Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 5/121 6.1 Škola vytváří každému žákovi a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby ............................................................................................................ 35 6.2 Škola poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření ............................................................................................................................. 35 6.3 Škola věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji žáků a dbá na to, aby žádný žák nebyl vyčleňován z kolektivu ................................................................... 36 Charakteristika prostředí, v němž škola pracuje ................................................................ 36 Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání – Modifikace pro střední vzdělávání – všeobecné (gymnaziální) .............................................................. 37 1 Koncepce a rámec školy ................................................................................................ 37 1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují ........................................................................................... 37 1.2 Škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu s kurikulárními dokumenty (RVP); jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodiče ................................................................................. 38 1.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školy .................................................................................................................. 38 1.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy ................. 38 1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery ................................................................. 38 2 Pedagogické vedení školy ............................................................................................. 39 2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opatření ........................................................................................ 39 2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemné vztahy mezi pedagogy a žáky a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů ............................................................................ 39 2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy ............................................. 39 2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání .................................................................................................. 40 2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj ............................................. 40 3 Kvalita pedagogického sboru ........................................................................................ 40 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně ........................................................................................... 40 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky a rodiči a kolegy vstřícný, respektující přístup ............................................................................................ 40 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu ................................................................................................................ 41