Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 4/121 2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemné vztahy mezi pedagogy a žáky a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů ............................................................................ 30 2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy ............................................. 30 2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání .................................................................................................. 31 2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj ............................................. 31 3 Kvalita pedagogického sboru ........................................................................................ 31 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně ........................................................................................... 31 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky a rodiči a kolegy vstřícný, respektující přístup ............................................................................................ 31 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu ................................................................................................................ 32 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti ................................................................................................................... 32 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji ............................... 32 4 Výuka ............................................................................................................................ 32 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují výuku v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech školy a potřebami žáků .............................................................................. 32 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů .......................................................................................... 33 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého žáka a při plánování a realizaci výuky zohledňují individuální potřeby žáků .......................... 33 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků.......... 33 5 Vzdělávací výsledky žáků ............................................................................................. 34 5.1 Škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého žáka ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními ......................................................................................................................... 34 5.2 Výsledky vzdělávání žáků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů .................................................................................................... 34 5.3 Žáci školy jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a demonstrují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty ................................................... 34 5.4 Škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost žáků v průběhu, při ukončování vzdělávání a v dalším vzdělávání či profesní dráze a aktivně s výsledky pracuje v zájmu zkvalitnění vzdělávání ........................................................................................ 35 6 Podpora žáků při vzdělávání (rovné příležitosti) .......................................................... 35